Stratego live

Πως ξεκίνησε
Το Stratego είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής, ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλές χώρες του κόσμου. Εμφανίστηκε στην Ευρώπη πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο ως ένα παιχνίδι που ονομαζόταν “L’attaque” και σχεδιάστηκε από την κα Hermance Edan το 1908. Το σύγχρονο παιχνίδι κατασκευάστηκε στην Ολλανδία από τη Jumbo και το 1961 κυκλοφόρησε στις Η.Π.Α. από την εταιρία Milton Bradley. Από τότε μέχρι σήμερα έχει φανατικούς οπαδούς όλων των ηλικιών. Θεωρείται παγκοσμίως μια πρόκληση για την όξυνση του νου, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της ψυχολογίας. Εντάσσεται άλλωστε στα Ολυμπιακά αθλήματα μυαλού (Mind games Olympiad).
Οι ιδιότητες που πρέπει να έχει ένας παίκτης του Stratego είναι οι εξής :
  • Τόλμη και ρίσκο
  • Καλή μνήμη
  • Ένστικτο και προνοητικότητα
  • Γρήγορη αντίληψη στις περίπλοκες καταστάσεις
  • Αποφασιστικότητα ώστε να αξιοποιεί τις ευκαιρίες
  • Να είναι ικανός να ξεγελάει τον αντίπαλο
  • Να επιλέγει την κατάλληλη στιγμή για επίθεση και …
  • Να είναι γεννημένος Νικητής !
 
ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ σε live version για Κατασκήνωση!
 
Προετοιμασία:
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί μόνο σε ανοιχτό χώρο, κατά προτίμηση σε όλη την κατασκήνωση, ή σε περιοχή που θα υποδείξουν οι ομαδάρχες. Χωρίζουμε όλα τα παιδιά σε 2 ομάδες, την κόκκινη και τη μπλε.
 
Το παιχνίδι:
Ανάλογα με τα παιδιά, κάθε ομάδα έχει ένα «στρατό» που απαρτίζεται από διάφορους βαθμούς στρατιωτικών, βόμβες, έναν κατάσκοπο και μία Σημαία. Πρέπει να προσπαθήσετε να αιχμαλωτίσετε τη Σημαία του αντιπάλου καθώς προστατεύετε τη δική σας. Τα νούμερα που έχουν επάνω οι κάρτες καθορίζουν το βαθμό τους. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τόσο υψηλότερος είναι ο βαθμός.  Αν ένα παιδί με κάρτα υψηλότερου βαθμού πάρει ένα άλλο παιδίμε κάρτα χαμηλότερου βαθμού, η κάρτα με τον υψηλότερο βαθμό κερδίζει και το άλλο βγαίνει από το παιχνίδι. Η Σημαία μπορεί να κατακτηθεί από οποιοδήποτε πιόνι του αντιπάλου μπορεί να μετακινηθεί.
 
Οι κάρτες και ο σχηματισμός:
Ο κάθε παίκτης παίρνει από μια κάρτα. Κάθε κάρτα έχει το δικό της νούμερο ανάλογα με το βαθμό αξιώματος. Ο Στρατάρχης έχει το 10, ο Στρατηγός το 9 κοκ, έως τον κατάσκοπο που -εννοείται ότι- έχει το 1. Μόνο οι βόμβες και η Σημαία δεν έχουν νούμερο γιατί παίζουν ειδικό ρόλο στο παιχνίδι. Μόλις δοθεί το σήμα για την έναρξη (με το καμπανάκι, ή απ’τα μεγάφωνα, ή με σφυρίχτρα) το παιχνίδι αρχίζει!
 
Οι κινήσεις:
Όλα τα παιδιά, κινούνται σε όλον τον καθορισμένο χώρο, έχοντας την κάρτα στο χέρι τους ή στην τσέπη τους. Μόνο εάν ζητηθεί από τον αντίπαλο, εφόσον δηλαδή ρωτήσει ο αντίπαλος, υποχρεούται ο άλλος παίκτης να δείξει την κάρτα του!
Προσοχή! Η Σημαία και οι Βόμβες επιτρέπεται να κινούνται, μα δεν μιλάνε (εάν κάποιος ρωτήσει μια βόμβα τι είναι, απλά δείχνει την κάρτα της και παίρνει του καμένου αντιπάλου! εκτός κι αν είναι σαμποτέρ, οπότε η βόμβα “εξουδετερώνεται”!). Οι Ανιχνευτές (συνήθως 2) είναι οι μοναδικοί που μπορούν να επιτεθούν από μεγάλη απόσταση (να ρωτήσουν δλδ από μακριά) Εάν δεν απαντήσει ο αντίπαλος, τότε αρχίζει το κυνήγι!
 
Η επίθεση:
1. Εκτός από τη Σημαία ή τη Βόμβα, ένας παίκτης μπορεί να επιτεθεί σε έναν αντίπαλο. Ο επιτιθέμενος πιάνει ή χτυπά ελαφρά τον αντίπαλο και αποκαλύπτει το βαθμό του. Τότε, ο αμυνόμενος πρέπει να φανερώσει και αυτός το βαθμό του. Όποιος έχει χαμηλότερο βαθμό χάνει, δίνει την κάρτα του στον άλλον και φεύγει από το παιχνίδι. Αν και οι δύο κάρτες, είναι του ίδιου βαθμού, δεν γίνεται τίποτα και το παιχνίδι συνεχίζεται.
2. Ο Ανιχνευτής μπορεί να επιτεθεί από όποια απόσταση θέλει, ακόμα και στον (πιθανό) Κατάσκοπο από μακρινή απόσταση (να τον ρωτήσει. Αν δεν απαντήσει, και πάλι κυνήγι!).
3. Η επίθεση είναι πάντα προαιρετική!
 
Οι βαθμοί:
1. Ο στρατάρχης (10) κερδίζει το Στρατηγό (9) και όλους τους χαμηλότερους βαθμούς. Ο Στρατηγός κερδίζει τον Συνταγματάρχη (8) και όλους τους χαμηλότερους βαθμούς. Αυτό συνεχίζεται μέχρι τον κατάσκοπο, ο οποίος είναι στη χαμηλότερη βαθμίδα της ιεραρχίας. Καλό θα ήταν να απομνημονεύσετε την ιεραρχία. Φυσικά θα μπορούσατε απλά να παίξετε με τους αριθμούς (π.χ. «το 8 μου κερδίζει το 5 σου») αλλά ακούγεται καλύτερα όταν λέει κάποιος «ο Συνταγματάρχης μου κερδίζει τον Υπολοχαγό σου!».
2. Εκτός από το Σαμποτέρ (3), όποια κάρτα επιτεθεί σε Βόμβα, χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι. Αν ο Σαμποτέρ επιτεθεί σε Βόμβα, αυτή εξουδετερώνεται και βγαίνει από το παιχνίδι.
3. Ο Κατάσκοπος έχει τη μικρότερη αξία. Όποια άλλη κάρτα του επιτεθεί, κερδίζει. Όμως ο μυστηριώδης Κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα πολύ δυνατός. Αν ένας Κατάσκοπος επιτεθεί σε αντίπαλο Στρατάρχη (10), τον εξουδετερώνει και κερδίζει τη μάχη! Αυτό συμβαίνει μόνο όταν ο Κατάσκοπος επιτεθεί πρώτος. Αν επιτεθεί ο Στρατάρχης, κερδίζει τον Κατάσκοπο και τον βγάζει από το παιχνίδι!
4. Οποιαδήποτε κάρτα μπορεί να κερδίσει και να κατακτήσει τη Σημαία.
 
Στρατηγική και τακτικές:
Το αποτέλεσμα του παιχνιδιού εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το αρχικό στήσιμο.
•    Το παιδί που θα πάρει την κάρτα με τη Σημαία είναι το πιο σημαντικό, γι’ αυτό είναι καλό να το περικυκλώσετε με Βόμβες έτσι ώστε μόνο οι Σαμποτέρ (3) να μπορούν να την “κατακτήσουν”.
•    Θα ήταν επίσης σκόπιμο να προστατεύσετε ένα άλλο παιδί με τις Βόμβες, όπως θα κάνατε εάν βρισκόταν σε αυτή τη θέση η Σημαία σας, έτσι ώστε να δημιουργήσετε αντιπερισπασμό (η Σημαία μπορεί στην πραγματικότητα να βρίσκεται κάπου αλλού, σε άλλο σημείο).
•    Μην τοποθετείτε πολλές Βόμβες στη μπροστινή σειρά γιατί αυτό θα περιορίσει και τις δικές σας κινήσεις.
•    Φροντίζετε να τοποθετείτε παιδιά με μεγάλο αλλά και μικρό βαθμό στις δύο μπροστινές σειρές. Έτσι για παράδειγμα, εάν ένας αντίπαλος Λοχαγός (6) επιτεθεί στον Υπολοχαγό σας (5), τότε ο Ταγματάρχης σας (7) είναι απαραίτητος για να κάνετε την αντεπίθεση. \
•    Τοποθετείστε σημαντικό αριθμό Ανιχνευτών (3) στις πρώτες σειρές. Αυτό θα σας βοηθήσει να ανιχνεύσετε αναπτυσσόμενα στρατεύματα. Φροντίστε όμως να έχετε Ανιχνευτές μέχρι το τέλος του παιχνιδιού.
•    Τοποθετήστε τον Κατάσκοπο (1) κοντά στο Στρατηγό (9). Εάν ο αντίπαλος Στρατάρχης (10) απειλήσει το Στρατηγό σας (9), τότε ο Κατάσκοπός σας (1) μπορεί να τον καλύψει.
•    Μπορεί να είναι δελεαστικό να εισχωρήσετε σε άγνωστο έδαφος με κάρτα μεγάλου βαθμού αλλά θυμηθείτε ότι αν χάσετε τον Συνταγματάρχη (8) ή κάποια πιο σημαντική κάρτα, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα χάσετε το παιχνίδι.
•    Αφού αναγνωρίσετε τον αντίπαλο Στρατάρχη (10), τότε ο Στρατηγός (9) μπορεί να πάρει όλες τις κάρτες που δεν είναι υπό την προστασία του Στρατάρχη.
 
Η νίκη του παιχνιδιού:
Νικητής του παιχνιδιού είναι η ομάδα που θα καταφέρει να κατακτήσει τη Σημαία της αντιπάλου. Νίκη επιτυγχάνεται επίσης και όταν η αντίπαλη ομάδα είναι ανίκανη να κινηθεί επειδή της έχουν απομείνει μόνο η Σημαία και οι Βόμβες ή επειδή οι Βόμβες εμποδίζουν την κίνηση των τελευταίων καρτών που μπορούν να μετακινηθούν. Η λήξη πρέπει να σημάνει από το άτομο που βρίσκει τη σημαία, χτυπώντας το καμπανάκι της Κατασκήνωσης!
Εννοείται πως καθ’όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι ομαδάρχες βρίσκονται ανάμεσα στα παιδιά για να επιλύουν τυχόν διαφορές και να επιβλέπουν την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.
 
Επίθεση !!!
Για να κατεβάσετε τις κάρτες που θα σας χρειαστούν για το παιχνίδι, κάντε κλικ στο πεδίο “Μεταφόρτωση αρχείου” παρακάτω:

Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!

Έστειλε/-αν: Φ. Σ.

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (7 ψήφοι, μέσος όρος: 5,00 από 5)
Loading...

2 Σχόλια

  1. yiorgosp74

    Αφού αναγνωρίσετε τον αντίπαλο Στρατάρχη (10), τότε ο Στρατηγός (9) μπορεί να πάρει όλες τις κάρτες που δεν είναι υπό την προστασία του Στρατάρχη. Μπορεί κάποιος φίλος να μου εξηγήσει τον κανόνα? Ευχαριστώ

    • rchrys

      Είναι απλό: ο Στρατηγός (9) χάνει μόνο από τον Στρατάρχη (10). Άρα, αν ξέρεις ποιος είναι ο αντίπαλος Στρατάρχης, αρχίζεις και χτυπάς όλους τους υπολοίπους αντιπάλους γνωρίζοντας πως είναι μικρότεροι από τον δικό σου βαθμό. Ακόμα κι αν πετύχεις τον Στρατηγό πάλι θα μείνετε και οι δύο στο παιχνίδι.

      ΥΓ: Υπάρχει και η παραλλαγή όπου στην σύγκρουση ισοδύναμων αντιπάλων βγαίνουν και οι δύο εκτός παιχνιδιού.

Αφήστε μια απάντηση