Παιχνίδι της Αιχμαλωσίας

Οδηγίες για το Παιχνίδι της Αιχμαλωσίας

1. Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ισοδύναμες ομάδες, την Κόκκινη και τη Μπλε και φορούν στο αριστερό μπράτσο τους μία κορδέλα με το χρώμα της ομάδας τους (κόκκινη ή μπλε) ή χρωματιστές μπλούζες, όπως φορούν οι ομάδες στο ποδόσφαιρο για να ξεχωρίζουν μεταξύ τους.

2. Κάθε παίκτης έχει στην αριστερή τσέπη του 7 κάρτες-ζωές (με το χρώμα της ομάδας του) και προσπαθεί να μαζέψει στη δεξιά τσέπη του κάρτες-πόντους (με το χρώμα της αντίπαλης ομάδας). Έτσι π.χ. οι  κόκκινοι έχουν στην αριστερή τσέπη κόκκινες κάρτες-ζωές και προσπαθούν να μαζέψουν στη δεξιά τσέπη μπλε κάρτες-πόντους.

paixnidi_aixmalwsias

3. Οι διαιτητές καθορίζουν τα όρια του παιχνιδιού και χωρίζουν το γήπεδο στη μέση. Το μισό γήπεδο είναι το στρατόπεδο των κόκκινων και το άλλο μισό το στρατόπεδο των μπλε. Οι παίκτες είναι ασφαλείς (δηλ. δεν καίγονται) όταν βρίσκονται μέσα στο στρατόπεδό τους, ενώ μπορούν να καούν όταν βρίσκονται στο αντίπαλο στρατόπεδο.

4. Το κάψιμο γίνεται με άγγιγμα και ο καμένος παραδίδει μία κάρτα-ζωή (από την αριστερή τσέπη) στον αντίπαλο που τον έκαψε. Αυτή η κάρτα είναι κάρτα-πόντος για τον νικητή. Στη συνέχεια, ο καμένος επιστρέφει πίσω στο στρατόπεδο της ομάδας του.

5. Σε μια συμπλοκή δεν μπορεί να εμπλακεί τρίτος παίκτης. Συνεπώς, όταν κάποιος καεί διαδοχικά από δύο αντίπαλους παίκτες (π.χ. με διαφορά ενός δευτερολέπτου), ισχύει μόνο το πρώτο κάψιμο, όχι και τα δύο.

6.Στην άκρη κάθε στρατοπέδου (όσο γίνεται πιο μακριά από το κέντρο του γηπέδου), βρίσκεται το φρούριο της ομάδας, όπου βρίσκεται ο Ομαδάρχης της. Αν ένας παίκτης μπει στο φρούριο της αντίπαλης ομάδας, παίρνει μια κάρτα-πόντο από τον αντίπαλο Ομαδάρχη (π.χ. ο Ομαδάρχης των μπλε, δίνει μόνο μπλε κάρτες, οι οποίες για τους κόκκινους είναι κάρτες-πόντοι, ενώ για τους μπλε είναι κάρτες-ζωές). Γυρνώντας από το αντίπαλο φρούριο προς το στρατόπεδο της ομάδας του, πρέπει να έχει σηκωμένο το χέρι του ψηλά κρατώντας την κάρτα-πόντο που κέρδισε, σαν ένδειξη ότι απαγορεύεται να τον κάψουν επειδή επιστρέφει στη βάση του.

7. Το φρούριο επίσης αποτελεί φυλακή για τους αιχμάλωτους της αντίπαλης ομάδας. Υποθέτουμε ακόμα ότι στη φυλακή βρίσκεται αιχμαλωτισμένος ο Βασιλιάς της ομάδας, τον οποίο οι παίκτες του πρέπει να απελευθερώσουν για να τελειώσει το παιχνίδι. Ο Ομαδάρχης, που βρίσκεται μέσα στο φρούριο, μπορεί να δίνει οδηγίες στους παίκτες του και επιβλέπει για τυχόν αδικίες.

8. Κάθε παίκτης ξεκινάει το παιχνίδι με 7 κάρτες-ζωές. Αν καεί 7 φορές και του τελειώσουν όλες οι κάρτες-ζωές του, τότε μένει μόνο με τη δική του ζωή, οπότε αν ξανακαεί, δεν θα έχει να παραδώσει κάρτα-ζωή και ο αντίπαλος που τον έκαψε τον παίρνει και τον αιχμαλωτίζει στο φρούριο της ομάδας του. Οι κάρτες-ζωές μπορούν να μεταβιβάζονται μεταξύ των συμπαικτών, οπότε ένας παίκτης που έχει ξεμείνει, μπορεί να πάρει μια-δυο ζωές από κάποιον γενναιόδωρο συμπαίκτη του.

9. Συμπερασματικά, όταν:

α) καίγομαι → χάνω μία ζωή
β) καίω έναν αντίπαλο → κερδίζω έναν πόντο
γ) μπαίνω στο αντίπαλο φρούριο → κερδίζω έναν πόντο.

10. Ο κάθε Ομαδάρχης που βρίσκεται στο φρούριο της ομάδας του, λειτουργεί και ως τράπεζα, δηλαδή ανταλλάσσει κάρτες-πόντους με εφόδια ισοδύναμης αξίας και αντίστροφα (π.χ. ένας παίκτης των μπλε μπορεί να δώσει 3 κόκκινες κάρτες-πόντους και να πάρει ένα μπαλάκι). Οι συμπαίκτες ανά πάσα στιγμή μπορούν να μεταβιβάζουν μεταξύ τους τα εφόδια ή ακόμα και τις κάρτες-πόντους, προκειμένου να συγκεντρωθούν πόντοι για να γίνει μια αγορά. Τα εφόδια είναι τα εξής:

  • Μπαλάκι (αξίζει 3 πόντους): ένας παίκτης μπορεί να κάψει από μακριά τον αντίπαλό του, αν τον χτυπήσει με το μπαλάκι. Αν το μπαλάκι φύγει από την κατοχή ενός παίκτη και πέσει κάτω, μπορεί να του το κλέψει ένας αντίπαλος. Για να επιτύχουμε ισοδύναμο ξεκίνημα και για τις δύο ομάδες, συμφωνούμε ότι πρώτα θα αγοράζουν και οι δύο ομάδες από ένα μπαλάκι και μετά θα έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν βόμβα ή οποιοδήποτε άλλο εφόδιο.
  • Βόμβα (αξίζει 5 πόντους): αν κάποιος παίκτης έχει μαζί του τη βόμβα και τον κάψει με άγγιγμα ένας αντίπαλος, τότε δεν καίγεται αυτός που έχει τη βόμβα, αλλά ο αντίπαλος. Αν όμως τον κάψει με μπαλάκι, τότε χάνει μια ζωή, δηλαδή το μπαλάκι νικάει τη βόμβα. Επίσης, όταν έχουμε βόμβα εναντίον βόμβας, δεν συμβαίνει τίποτα (συνεχίζει το παιχνίδι).
  • Εξιτήριο (αξίζει 7 πόντους): ένας παίκτης μπορεί να απελευθερώσει έναν συμπαίκτη του από τη φυλακή, αν μπει στο αντίπαλο φρούριο και του παραδώσει το εξιτήριο. Τότε ο απελευθερωμένος παίκτης εξαργυρώνει το εξιτήριο, παίρνει για τον εαυτό του 7 κάρτες-ζωές και ξαναμπαίνει στο παιχνίδι.
  • Αντικλείδι (αξίζει 20 πόντους): είναι μία χάρτινη απομίμηση κλειδιού στο χρώμα της ομάδας και αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για να ξεκλειδώσουμε την φυλακή και έτσι να απελευθερώσουμε τον αιχμάλωτο Βασιλιά.

11. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η κάθε ομάδα να απελευθερώσει τον αιχμάλωτο Βασιλιά της. Αυτό γίνεται όταν ένας παίκτης μπει στο φρούριο της αντίπαλης ομάδας, έχοντας μαζί του το αντικλείδι της φυλακής.

12. Το παιχνίδι ξεκινάει με τα πολλά σφυρίγματα και τελειώνει επίσης με τα πολλά σφυρίγματα. Συγκεκριμένα, τελειώνει όταν:

α)  μία ομάδα καταφέρει να ελευθερώσει τον αιχμάλωτο Βασιλιά της (χωρίς όμως να έχει αφήσει αιχμάλωτους παίκτες)

ή

β)  λήξει ο προκαθορισμένος χρόνος, οπότε νικήτρια ομάδα είναι αυτή που έχει συνολικά τους περισσότερους πόντους (δηλ. το άθροισμα όλων των καρτών-ζωών, των καρτών-πόντων και της αξίας των εφοδίων).

13. Μετά το τέλος κάθε παιχνιδιού, οι ομάδες αλλάζουν στρατόπεδα και ξεκινούν πάλι απ’ την αρχή.

14. Γενικά, αν χρειαστεί, οι ομαδάρχες-διαιτητές μπορούν να αφαιρούν μία κάρτα-ζωή για κάθε παράβαση.

Περισσότερες λεπτομέρειες για στρατηγικές, οδηγίες προς τους ομαδάρχες, αλλά και έτοιμο υλικό προς εκτύπωση μπορείτε να βρείτε μεταφορτώνοντας το αρχείο παρακάτω.

Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (6 ψήφοι, μέσος όρος: 5.00 από 5)
Loading...

4 Σχόλια

  1. Γιώργος Α.

    Ακούγεται πολύ ωραίο παιχνίδι! Εϊναι κάποιος όμως που το έχει παίξει σε κατασκήνωση ή κατηχητικό για να μας πει αν είναι εύκολο στην εφαρμογή, αν αρέσει στα παιδιά και ποιες είναι οι πιθανές δυσκολίες που προκύπτουν;

  2. eraftis

    Έχει παιχτεί για 4 συνεχείς χρονιές σε κατασκήνωση αγοριών (και Δημοτικού και Γυμνασίου-Λυκείου) με πάρα πολλή επιτυχία. Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα και περιμένουν κάθε χρόνο να παίξουν την Αιχμαλωσία με πολλή χαρά. Έχει ενταχθεί στο γενικότερο πρωτάθλημα, όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ.

    Είναι εύκολο στην εφαρμογή, απλά θέλει δύο ομαδάρχες υπεύθυνους (έναν σε κάθε φρούριο) και προσεκτική επιλογή του μεγέθους του γηπέδου. Αν π.χ. παίζουν 2 ομάδες των 10 παιδιών, κατάλληλο μέγεθος είναι περίπου 60 μέτρα χ 30 μέτρα. Οι διαστάσεις είναι ενδεικτικές. Η λογική για την επιλογή του χώρου είναι ένα παιδί που επιτίθεται να μπορεί (ούτε πολύ εύκολα, ούτε πολύ δύσκολα) να μπει στο αντίπαλο φρούριο. Έτσι π.χ. αν το πλάτος του γηπέδου είναι πολύ μικρό και τα παιδιά πολλά σε πλήθος, το επιτιθέμενο παιδί δεν θα τα καταφέρει, όσο γρήγορα και αν τρέχει.

    Τέλος, μια οδηγία που θα βοηθούσε και διαπιστώθηκε φέτος είναι ότι κάθε ομάδα θα μπορούσε να ξεκινάει από την αρχή με ένα μπαλάκι και μια βόμβα. Έτσι, παρακάμπτεται ο δισταγμός που έχουν τα παιδιά για να κάνουν επίθεση στην αρχή του παιχνιδιού.

  3. Aikaterina

    Εἶναι παιχνίδι ἀποκλειστικά ἀρρένων; Σέ περίπτωση πού θέλουμε νά παιχθεῖ άπό κορίτσια μιά δυσκολία πού προκύπτει εἶναι ὅτι ὅλες οἱ φοῦστες δέν ἔχουν πάντα ἀριστερή καί δεξιά τσέπη.

  4. eraftis

    Βεβαίως είναι παιχνίδι και για τα κορίτσια. Η αριστερή και δεξιά τσέπη είναι ενδεικτική, για να μην μπερδεύονται τα παιδιά.
    Στην πράξη όμως τα περισσότερα από τα παιδιά δεν έχουν καθόλου τσέπες και συνήθως παρατηρούνται δύο τακτικές:
    α) μερικά παιδιά κρατάνε όλα μαζί τα καρτελάκια στο ένα τους χέρι και
    β) τα περισσότερα παιδιά (μπορεί να ακουστεί λίγο αστείο) στερεώνουν όλα τα καρτελάκια στο εσωτερικό της κάλτσας τους!
    Ένα όμως είναι βέβαιο: ότι προκειμένου να παίξουν όσο γίνεται πιο γρήγορα το παιχνίδι, σκαρφίζονται και την πιο απίθανη λύση!

Αφήστε μια απάντηση