Βρες το κλειδί!

Ομαδικό παιχνίδι για την κατασκήνωση | Ηλικία: Μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου

Γενικά υλικά που θα χρειαστούν: Κλεψύδρες, σφυρίχτρες, χρονόμετρα.

(Σε κάθε δοκιμασία αναφέρονται τα επιπλέον απαραίτητα υλικά)

 

Tό παιχνίδι παίζεται από ομάδες των 5 ατόμων. Ανάλογα με το πόσες ομάδες δημιουργούνται καθορίζουμε και τις  αντίστοιχες δοκιμασίες.

Κάθε ομάδα συμμετέχει σε διαδοχικές δοκιμασίες, σε κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί και 1 κλειδί. Σε κάθε δοκιμασία υπάρχει περιορισμός χρόνου και συμμετέχουν 1 η 2 παίκτες κάθε φορά. (Από τις παρακάτω δοκιμασίες οι 6 είναι για ένα άτομο η κάθε μία, ενώ 2 θέλουν από 2 άτομα – έτσι κάθε παίκτης συμμετέχει σε δύο δοκιμασίες συνολικά).

Αν η ομάδα περάσει τη δοκιμασία επιτυχώς μέσα στο χρονικό περιθώριο που της δίνεται, τότε παίρνει ένα κλειδί. Αν δεν την περάσει αλλά οι παίκτες της προλάβουν να “βγουν έξω” (να επιστρέψουν δηλαδή στην αφετηρία) ΠΡΙΝ από το τέλος του χρόνου, τότε δεν γίνεται τίποτα (ούτε χάνει ούτε κερδίζει κλειδί). Αν δεν περάσουν τη δοκιμασία και ΔΕΝ προλάβουν να βγουν έξω πριν από το τέλος του χρόνου, τότε “κλειδώνονται” μέσα και η ομάδα χάνει ένα από τα κλειδιά που ήδη έχει για να τους βγάλει. (Αν χάσει κλειδί μία ομάδα και δεν έχει κάποιο να δώσει, τότε μόλις κερδίσει κάποιο δίνει αυτό). Ο κάθε παίκτης που θα συμμετάσχει στη δοκιμασία ΔΕΝ θα έχει μπροστά του χρονόμετρο και δεν θα γνωρίζει πόσος χρόνος του μένει. Οι συμπαίκτες του που θα βρίσκονται πίσω από την αφετηρία θα πρέπει να τον κρατάνε ενήμερο και να τον προειδοποιήσουν εγκαίρως πριν τελειώσει ο χρόνος για να προλάβει να “βγει”.

 

1. Μπαλάκια πεταμένα στο γήπεδο με τα νούμερα 1-25 γραμμένα σε αυτά.

Άτομα: 1.

Υλικά: 25 μπαλάκια, κατά προτίμηση όχι πολύ μικρά (σε μια χούφτα να χωράνε 2-3 το πολύ).

Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος οριοθετημένος, π.χ. το μισό γήπεδο ποδοσφαίρου.

Χρόνος: ~ 1 .

Ο παίκτης θα πρέπει να μαζέψει τα 9 από τα 10 μπαλάκια με τους “πρώτους” αριθμούς και να τα βάλει σε ένα καλάθι (κουβά). Για κάθε αριθμό που δεν είναι “πρώτος” θα αφαιρείται ένας που είναι. (Πρώτος είναι ένας αριθμός που διαιρείται μόνο με το 1 και με τον εαυτό του. Π.χ: 1,2,3,5,7,11,13,17,19,23).

2. Μεταλλικός γρίφος η παζλ.

Άτομα: 1.

Υλικά: Μεταλλικός γρίφος η παζλ.

Τοποθεσία: Εσωτερικός η εξωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 5 .

Ο παίκτης καλείται να λύσει τον γρίφο η να συμπληρώσει την εικόνα του παζλ μέσα στο συγκεκριμένο χώρο.

3. Μεταφορά δίσκου με ποτήρι νερό.

Άτομα: 2.

Υλικά: Κάποιος “σωλήνας” που να χωράει να μπει μπαλάκι του πινγκ-πονγκ μέσα αλλά όχι χέρι παιδιού (κομμένο πλαστικό μπουκάλι ίσως;).

Τοποθεσία: Εξωτ. χώρος.

Χρόνος: ~ 3 .

Ο κάθε ένας θα κρατάει από ένα κοντάρι (σκουπόξυλο) και οι δυο μαζί θα πρέπει να ισορροπήσουν πάνω σε αυτά ένα δίσκο (ο ένας παίχτης απέναντι από τον άλλο). Η διαδρομή θα περιέχει εμπόδια, ώστε οι παίκτες να πρέπει να μετακινούνται συνεχώς. Το ποτήρι με το νερό θα αδειάζει σε ένα σωλήνα όπου θα σπρώχνει προς τα πάνω ένα μπαλάκι του πινγκ-πονγκ (η κάτι άλλο που να επιπλέει) στο οποίο θα είναι δεμένο το κλειδί.

4. Γρίφος Sudoku.

Άτομα: 1.

Τοποθεσία: Εσωτερικός η εξωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 5′ .

Επίλυση ενός αρκετά εύκολου Sudoku.

5. Λαβύρινθος.

Άτομα: 2.

Υλικά: Σπάγκος, καρέκλες.

Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 5′- 10′ .

Ένας παίκτης θα έχει δεμένα τα μάτια και θα πρέπει να διασχίσει κάποια διαδρομή στην οποία θα υπάρχουν τεντωμένα σκοινιά. Η διαδρομή αυτή θα έχει φτιαχτεί με καρέκλες η και με άλλα αντικείμενα (τραπέζια, παγκάκια, δέντρα). Ο άλλος παίκτης θα τον κατευθύνει, λέγοντάς του να σκύψει, να σηκώσει κάποιο πόδι κ.λ.π. Αν δει ότι τελειώνει ο χρόνος, μπορεί απλώς να πει «σταματάω» και να βγάλει το μαντήλι – εδώ δεν χρειάζεται να βγει και έξω. Αν στην πορεία ρίξει κάποιο εμπόδιο όμως (σπρώξει κάποια καρέκλα και πέσει, π.χ.), τότε χάνει αμέσως (δεν κλειδώνεται όμως).

6. Οι Πύργοι του Ανόι.

Άτομα: 1.

Υλικά: Οι 4 δίσκοι.

Τοποθεσία: Εσωτερικός η εξωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 3′- 5′ .

Ο γρίφος με τους  4 δίσκους που από τη μία στήλη πρέπει ο παίκτης να τους πάει σε μία άλλη (σύνολο 3 στήλες). Οι δίσκοι ξεκινάνε με τη σειρά από τον μεγαλύτερο (κάτω) προς τον μικρότερο (πάνω). Δεν επιτρέπεται στις μετακινήσεις να μπει μεγάλος δίσκος πάνω από μικρό. Για αυξημένη δυσκολία οι “στήλες” θα βρίσκονται μακριά η μία από την άλλη (π.χ. πάνω σε τραπέζια μερικά μέτρα το ένα από το άλλο).

7. Σουτ σε μπουκάλια με νερό.

Άτομα: 1.

Υλικά: Μπάλα, μπουκάλια με νερό (ακόμα και 1 είναι αρκετό).

Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 2′- 5′  (ανάλογα με τον αριθμό των μπουκαλιών).

Ο παίκτης καλείται να πετύχει με σουτ ένα (η παραπάνω) μπουκάλια με νερό που βρίσκονται σε κάποια απόσταση, κατά προτίμηση υπερυψωμένα.

8. Έρπινγκ κάτω από καρέκλες σε μία περίεργη διαδρομή.

Άτομα: 1.

Υλικά: Καρέκλες.

Τοποθεσία: Εξωτερικός χώρος (κατά προτίμηση πάνω σε γρασίδι η τάπητα – όχι σε χαλίκια η χώματα).

Χρόνος: ~ 5′ .

Σε κάποιο εξωτερικό χώρο (π.χ. γήπεδο) θα έχουν τοποθετηθεί καρέκλες με τέτοιο τρόπο, ώστε να σχηματίζουν μια διαδρομή. Ο παίκτης θα πρέπει να κάνει αυτή τη διαδρομή έρποντας κάτω από τις καρέκλες, όπου χρειάζεται, και να φτάσει στην άλλη άκρη. Συμπληρωματικά μπορεί να χρειάζεται να πάρει κάτι από την άλλη μεριά και να το επιστρέψει, οπότε να πρέπει να κάνει τη διαδρομή δύο φορές.

 

Τελικός γρίφος

Άτομα: 5 (Όλη η ομάδα).

Υλικά: 8 μπαουλάκια/κουτιά που να μπορούν να κλειδώνουν με λουκέτο, 8 λουκέτα, τουβλάκια με γράμματα από το Scrabble, χρονόμετρο.

Απλωμένα στο γήπεδο του ποδοσφαίρου (η σε οποιοδήποτε ανοικτό χώρο) θα υπάρχουν 8 μπαουλάκια/κουτιά κλειδωμένα με λουκέτα. Σε ένα από τα κουτιά θα υπάρχει ο ορισμός κάποιας λέξης (από λεξικό). Οι παίκτες θα πρέπει να βρουν ποιά είναι αυτή η λέξη. Τα υπόλοιπα κουτιά θα περιέχουν τουβλάκια με γράμματα (π.χ. από Scrabble) και στο σύνολό τους θα σχηματίζουν τη λέξη. Για κάθε ομάδα που θα συμμετάσχει θα υπάρχει και διαφορετική λέξη, θα πρέπει όμως όλες να είναι στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας και κατά προτίμηση με ίδιο αριθμό γραμμάτων – ή 7 ή 8 – ώστε να αντιστοιχεί ένα γράμμα σε κάθε κουτί.

Ανάλογα με το πόσο καλά πήγε η ομάδα θα έχει και αντίστοιχο αριθμό κλειδιών, τα οποία θα ανοίγουν τα μπαουλάκια/κουτιά. Προφανώς αν μία ομάδα έχει πάει καλά στις προηγούμενες δοκιμασίες και έχει περισσότερα κλειδιά, και πιο γρήγορα θα βρει το κουτί με το “γρίφο” και πιο πολλά γράμματα θα έχει στην κατοχή της ώστε να βρει γρηγορότερα τη λέξη που χρειάζεται. Παρόλα αυτά, μια ομάδα που έχει λίγα κλειδιά δεν είναι καταδικασμένη, αφού μπορεί να είναι τυχερή και να ανοίξει γρήγορα το κουτί με το γρίφο. Δε θα έχει όμως αρκετά τουβλάκια με γράμματα. Έτσι θα πρέπει μόνο με την ερμηνεία να βρει τη λέξη. Αν μία ομάδα φτάσει στον τελικό χωρίς κανένα κλειδί στην κατοχή της, παίρνει ένα χαριστικά για να μπορεί να συμμετάσχει και το οποίο θα ανοίγει το κουτί με το “γρίφο”. (Εναλλακτικά μπορεί να αποκλείεται από τον τελικό, αυτό όμως σημαίνει ότι αν μία ομάδα στην πρώτη φάση του παιχνιδιού χάσει 2-3 κλειδιά, δεν θα έχει νόημα να συνεχίσει – τα κλειδιά που θα κερδίζει θα πηγαίνουν στη θέση των κλειδιών που έχασε). Η όλη προσπάθεια θα χρονομετρείται.

Τελικά η ομάδα που θα βρει τη λέξη της γρηγορότερα θα είναι η νικήτρια.

 

Σημείωση: Σε περίπτωση που κάποια από τις προηγούμενες 8 δοκιμασίες δεν είναι εύκολο να υλοποιηθεί, μπορούμε να επιλέξουμε και μια από τις παρακάτω:

Συναρμολόγηση κομμένου χαρτιού.

Άτομα: 1 η 2.

Υλικά: Ένα χαρτί που να έχει κοπεί από πριν (πχ με καταστροφέα χαρτιών).

Τοποθεσία: Εσωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 3′- 5′ .

Ο κλασικός γρίφος με τα 2 δοχεία. 

Άτομα: 1.

Υλικά: Δύο δοχεία, ένα των 3 λίτρων και ένα των 5, τα οποία να ΜΗΝ έχουν κάποια ένδειξη για την χωρητικότητά τους.

Τοποθεσία: Εσωτερικός η εξωτερικός χώρος.

Χρόνος: ~ 3′ . Ο παίκτης θα πρέπει να γεμίσει το ένα από αυτά με 4 λίτρα.

Έστειλε/-αν: "Χαρούμενοι Αγωνιστές" Αθηνών

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (4 ψήφοι, μέσος όρος: 5,00 από 5)
Loading...

Αφήστε μια απάντηση