Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!

Κανόνες παιχνιδιού

Πρόκειται για ομαδικό παιχνίδι μνήμης, όπου η κάθε ομάδα στη σειρά της επιλέγει 2 αριθμούς, οι οποίοι αποκαλύπτονται και εμφανίζεται η εικόνα που κρύβουν. Όλες οι εικόνες είναι διπλές μέσα στον πίνακα. Αν το ζευγάρι που διάλεξε η ομάδα είναι σωστό, δηλαδή βρήκε την αντιστοιχία των δύο εικόνων, κερδίζει το συγκεκριμένο ζευγάρι εικόνων. Η ομάδα που θα έχει καταφέρει να ανακαλύψει τα περισσότερα ζευγάρια όταν αυτά εξαντληθούν είναι η νικήτρια.

Πιο αναλυτικά…

Χωρίζουμε τα παιδιά σε ισόποσες ομάδες. Η ομάδα που αποφασίζεται να παίξει πρώτη, ανακοινώνει 2 νούμερα από τον πίνακα. Ο αρχηγός του παιχνιδιού (κάποιο στέλεχος) αποκαλύπτει τις εικόνες-σχήματα που κρύβονται πίσω από τα νούμερα αυτά. Αν οι εικόνες ταυτίζονται, η ομάδα κερδίζει το ζευγάρι και μπορεί να συνεχίσει να παίζει διαλέγοντας 2 νέα νούμερα. Αν οι εικόνες δεν ταιριάζουν όμως, τα νούμερα ξανακαλύπτονται και η σειρά περνάει στην επόμενη ομάδα, η οποία τώρα θα επιλέξει 2 νούμερα παρομοίως.

Το παιχνίδι εξελίσσεται με τον ίδιο τρόπο, μέχρι να αποκαλυφθούν επιτυχώς όλα τα ζευγάρια. Τότε ανακοινώνεται η νικήτρια ομάδα: αυτή με τα περισσότερα σωστά ζευγάρια κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Προφανώς όσο το παιχνίδι προχωρά και οι εικόνες πίσω από τα νούμερα αποκαλύπτονται, παίζει μεγάλο ρόλο πώς θα διαχειριστεί κάθε ομάδα τη μνήμη της, ώστε μόλις αποκαλύπτεται μια εικόνα, της οποίας το ζευγάρι έχει αποκαλυφθεί νωρίτερα στο παιχνίδι, να μπορέσει να το εκμεταλλευτεί γρήγορα στη σειρά της, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, αν κάνει λάθος, μπορεί να δώσει ευκαιρία στις αντίπαλες ομάδες με το τετράγωνο που αποκάλυψε! Έτσι το παιχνίδι αποκτά αγωνία και λίγη στρατηγική. Εννοείται, ότι απαγορεύεται κάθε μέσο που μπορεί να αποθηκεύσει τις πληροφορίες πέρα από τη μνήμη των παικτών της κάθε ομάδας (πχ. σημειώσεις σε χαρτί)!

Το παιχνίδι κλασικά παίζεται σε χειροποίητο χαρτονένιο πίνακα με εκτυπωμένα σχήματα και αντίστοιχα αριθμημένα τετράγωνα χαρτονάκια να τα καλύπτουν. Μπορούμε όμως να μεταφέρουμε το παιχνίδι σε ηλεκτρονική μορφή, εκμεταλλευόμενοι τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα της κατασκήνωσής μας (υπολογιστές, προβολείς οθόνης). Με τη μεταφορά του παιχνιδιού σε ηλεκτρονική μορφή μπορούμε επίσης να παράγουμε εύκολα νέες εκδόσεις του (με διαφορετικά σχήματα-εικόνες), χωρίς πρόσθετα έξοδα και κόπο.

Οδηγίες ηλεκτρονικής χρήσης

Στο αρχείο που διατίθεται για μεταφόρτωση περιέχονται θα βρείτε το αρχείο του παιχνιδιού σε μορφή PowerPoint (Microsoft Office) και Open Document Presentation (OpenOffice/Libreoffice Impress). Ελέγξτε τη συμβατότητα με το πρόγραμμα και έκδοση που εσείς χρησιμοποιείτε.

Το αρχείο-παρουσίαση αποτελείται από 4 διαφάνειες.

Η πρώτη διαφάνεια είναι μια έτοιμη παρτίδα με εικόνες-σχήματα παρμένα από τις γραμματοσειρές Webdings και Wingdings που πρέπει να υπάρχουν εγκατεστημένες στη συντριπτική πλειοψηφία των υπολογιστών με Microsoft Windows, ώστε να μη συναντήσετε  πρόβλημα στην εμφάνιση.

Η αποκάλυψη των αριθμημένων τετραγώνων γίνεται με κλικ-επιλογή πάνω στο αντίστοιχο τετράγωνο και διαγραφή ή αποκοπή (προτείνεται η χρήση πληκτρολογίου για να εξελίσσεται γρήγορα το παιχνίδι, επομένως τα αντίστοιχα πλήκτρα Delete ή ο συνδυασμός Ctrl-x). Αν οι εικόνες δεν ταιριάζουν και επομένως πρέπει να ξανακλείσουμε τα τετραγωνάκια, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα την αναίρεση (συνηθέστερος συνδυασμός πληκτρολογίου: Ctrl-z).

Η δεύτερη διαφάνεια είναι ένας πρότυπος πίνακας βαθμολογίας. Μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε αν θέλετε (μόλις μια ομάδα βρίσκει ένα ζευγάρι μεταφερόμαστε στη διαφάνεια αυτή και ενημερώνουμε τη βαθμολογία) ή, αν προτιμάτε, μπορείτε να σημειώνετε τη βαθμολογία γραπτώς σε κάποιο φύλλο χαρτί ή σε αναρτημένο πίνακα που θα φαίνεται συνεχώς σε όλες τις ομάδες. Μια τεχνική συμβουλή θα ήταν να αποθηκεύετε το τροποποιούμενο αρχείο πού και πού, ώστε, σε περίπτωση απρόσμενου τερματισμού της λειτουργίας του υπολογιστή, να μη βρεθείτε σε δυσάρεστη θέση.

Οι διαφάνειες 3 και 4 αποτελούν τα δύο επίπεδα από τα οποία αποτελείται ο πίνακας: τα αριθμημένα τετράγωνα στο προσκήνιο και τα αντίστοιχα σχήματα-εικόνες στο παρασκήνιο. Με τη χρήση αυτών των διαφανειών μπορείτε να φτιάξετε τις δικές σας παρτίδες με ό,τι περιεχόμενο θέλετε (πχ. αληθινές φωτογραφίες, ακόμα και βίντεο!).

ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ 3 ΚΑΙ 4 ΦΑΝΕΡΕΣ, αφού μπορεί να αποκαλύψετε τις εικόνες-ζευγάρια! Κάντε ένα αντίγραφο του αρχείου μόνο με τις διαφάνειες που θα χρησιμοποιήσετε (1 & πιθανώς 2) και τρέξτε αυτό!

Προτείνουμε κατά την εκτέλεση του παιχνιδιού να τροποποιήσετε έτσι τους επιμέρους πίνακες του προγράμματος που θα χρησιμοποιήσετε (PowerPoint/Impress), ώστε οι διαφάνειες να καταλαμβάνουν το μέγιστο δυνατό ωφέλιμο χώρο στο παράθυρο της εφαρμογής.

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (Καμία βαθμολόγηση προς το παρόν.)
Loading...
Published On: 24 January 2012Categories: Κατασκήνωση0 Comments on Memory