Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!

ΓερμανικόΓνωριμία με το Γερμανικό
Το γήπεδο του Γερμανικού αποτελείται από ένα παραλληλόγραμμο, χωρισμένο στη μέση
από ένα ευθύγραμμο τμήμα. Έτσι σχηματίζονται οι περιοχές των δύο ομάδων. Το ευθύγραμμο τμήμα προεκτείνεται νοητά για να διαχωρίσει και την επιφάνεια εκτός του παραλληλογράμμου στα δύο.

Στην αρχή κάθε ομάδα τοποθετεί 7 παίκτες (ο αριθμός μπορεί να μεταβληθεί εντός λογικών ορίων σε κάθε αγώνα, αν συμφωνήσουν προπονητές και διαιτητής) στην περιοχή της (θέση 1) και ένα κατάσκοπο πίσω από την περιοχή της άλλης ομάδας (θέση 2). Μερικά από τα παιδιά της ομάδας που δεν παίζουν προτείνεται να τοποθετηθούν πίσω από τον κατάσκοπο (θέση 5), προκειμένου
να πιάνουν τη μπάλα όταν ξεφεύγει από τα χέρια του κατασκόπου (έτσι περιορίζεται ο χρόνος που χρειάζεται για κυνήγημα της μπάλας). Οι παίκτες στη θέση 1 ονομάζονται ζωντανοί παίκτες, ενώ εκείνοι στις θέσεις 2, 3 και 4 κατάσκοποι.

Σκοπός του παιχνιδιού
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να κάψουμε όλους τους αντιπάλους. Τονίζουμε ότι ένα παιχνίδι συνήθως κερδίζεται παίζοντας επιθετικά και όχι αμυντικά (ισχύει γενικά για ηλικίες μεγαλύτερες της Γ’ Δημοτικού).

Ο ρόλος του διαιτητή
Επισημαίνουμε ότι, όπως σε όλα τα ομαδικά κατασκηνωτικά πρωταθλήματα, ο διαιτητής (θέση 0) είναι αυθεντία, που δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα. Δεν υποστηρίζουμε ότι έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί την παραμικρή λεπτομέρεια στο παιχνίδι, αλλά σίγουρα είναι αυτός που καλείται να αποφασίσει τι συνέβη σε κάθε φάση. Όταν σφυρίζει ο διαιτητής, ενώ η μπάλα παίζεται, οι παίκτες σταματούν να κινούνται και εφαρμόζουμε όλοι τις εντολές του. Αν δεν σφυρίσει ο διαιτητής, δεν υπάρχει λόγος να διακοπεί το παιχνίδι.

Και το παιχνίδι ξεκινά!
Το παιχνίδι ξεκινάει δίνοντας την μπάλα τυχαία στον κατάσκοπο της μίας ή της άλλης ομάδας. Η ομάδα που έτυχε να μην έχει την αρχική βολή επιλέγει περιοχή. Ο διαιτητής εξασφαλίζει ότι όλοι οι παίκτες είναι στη σωστή θέση. Ο κατάσκοπος που έχει τη μπάλα μπορεί να εκτελέσει βολή, αφού σφυρίσει ο διαιτητής. Κάθε παίκτης που παίρνει τη μπάλα μπορεί είτε να δώσει πάσα σε κάποιον από τους συμπαίκτες του, είτε να επιχειρήσει κάψιμο. Μία οδηγία που δίνουμε στους ομαδάρχες είναι να επιχειρήσουν κάψιμο όλοι οι παίκτες της ομάδας (συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να καίνε μόνο ένας ή δύο συγκεκριμένοι παίκτες μιας ομάδας, ενώ αρχή μας είναι να παίζουν όλοι, να χαρούν όλοι το παιχνίδι).

Το κάψιμο
Πώς καίμε; Ρίχνουμε τη μπάλα προς έναν ζωντανό αντίπαλο. Πρέπει η μπάλα να χτυπήσει τον παίκτη και ύστερα να πέσει στο έδαφος. Αν σκάσει στο έδαφος η μπάλα, μπορούν όλοι οι παίκτες να την πιάσουν ακίνδυνα. Σε περίπτωση που η μπάλα χτυπήσει δύο (ή και περισσότερους) παίκτες, χωρίς να έχει σκάσει κάτω, και στην συνέχεια σκάσει κάτω, τότε καίγονται όλοι οι χτυπημένοι παίκτες. Εάν η μπάλα πιαστεί σταθερά στον αέρα (μήλο), χωρίς να έχει σκάσει κάτω, ο παίκτης που την έπιασε δεν καίγεται, ούτε και οι συμπαίκτες του που ενδεχομένως χτυπήθηκαν προηγουμένως απ’ την ίδια βολή. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει κάψιμο μόνο αν σφυρίσει ο διαιτητής, διαφορετικά συνεχίζεται κανονικά το παιχνίδι. Προσοχή οι βολές να μην απειλούν την σωματική ακεραιότητα των παιδιών!(π.χ. δυνατά χτυπήματα στο κεφάλι εξ επαφής).

Ο πρώτος παίκτης που καίγεται ανταλλάζει θέση με τον κατάσκοπο της ομάδας του (θέση 2), παίρνει τη μπάλα και εκτελεί βολή (πάσα ή κάψιμο) αφού σφυρίσει ο διαιτητής. Οι επόμενοι παίκτες που θα καούν τοποθετούνται γύρω από την περιοχή της αντίπαλης ομάδας, σύμφωνα με το σχήμα (πρώτα στη θέση 3, έπειτα στη θέση 4 και στη συνέχεια στις θέσεις 2 ως 4, κατά την κρίση του προπονητή της ομάδας, φροντίζοντας να μην υπάρχει θέση με δύο περισσότερους κατασκόπους από κάποια άλλη πλευρά). Μόλις καίγεται κάποιος παίκτης, μεταβαίνει στη θέση του με τη μπάλα και, εφόσον σφυρίσει ο διαιτητής, εκτελεί βολή (πάσα ή κάψιμο). Σε περίπτωση που καούν περισσότεροι από ένας παίκτες ταυτόχρονα, η μπάλα πάει σ’ εκείνον που τον ακούμπησε η μπάλα τελευταίο.

Το φάουλ
Αν κάποιος παίκτης πατήσει τις διαχωριστικές γραμμές (συνεχόμενες γραμμές στο σχήμα) ή περάσει μέρος του σώματός του πάνω από τις γραμμές, υποπίπτει σε φάουλ (δηλαδή οι διαχωριστικές γραμμές επεκτείνονται νοητά προς τα πάνω, όπως στο ποδόσφαιρο και όχι όπως στο μπάσκετ). Ο διαιτητής σφυρίζει το φάουλ και, σύμφωνα με τις οδηγίες του, η μπάλα πηγαίνει στους ζωντανούς παίκτες της αντίπαλης ομάδας. Το παιχνίδι συνεχίζεται με το σφύριγμα του διαιτητή.

Συνεπώς, κάθε παίκτης μπορεί να πάρει τη μπάλα μόνο εφόσον αυτή βρίσκεται στην περιοχή που του επιτρέπεται να κινείται. Αν η μπάλα βρίσκεται ακριβώς πάνω στη γραμμή, μπορεί να την πάρει όποιος προλάβει (χωρίς να υπερβεί, φυσικά, καμία διαχωριστική γραμμή).

Αν παρατηρηθεί από το διαιτητή ότι κάποιος παίκτης, στην προσπάθειά του να αποφύγει να τον χτυπήσει η μπάλα, πατάει την διαχωριστική γραμμή ή βγαίνει εκτός ορίων, του γίνεται παρατήρηση / προειδοποίηση. Αν η τακτική αυτή εφαρμόζεται κατ’ εξακολούθηση από τον ίδιο παίκτη, ο διαιτητής τον προειδοποιεί για τελευταία φορά και έπειτα ο παίκτης καίγεται.

Οι αλλαγές
Κάθε ομάδα μπορεί να πραγματοποιεί αλλαγές όσο έχει πάνω από 3 ζωντανούς παίκτες. Οι αλλαγές γίνονται με σκοπό να παίξουν όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά. Ο προπονητής ενημερώνει το διαιτητή ότι έχει έτοιμη αλλαγή και, όταν αυτός δώσει την άδεια, πραγματοποιείται η αλλαγή μεταξύ ζωντανών παικτών και παιδιών που δεν παίζουν (που πιθανόν να βρίσκονται πίσω από τον κατάσκοπο, στη θέση 5). Επιτρέπεται να γίνουν περισσότερες από μία αλλαγές ταυτόχρονα. Το παιχνίδι σταματά και ξεκινά με σφύριγμα του διαιτητή.

Ο τελευταίος ζωντανός παίκτης
Όταν σε μία ομάδα έχει απομείνει ένας μόνο ζωντανός παίκτης, τότε η αντίπαλη ομάδα πρέπει να τον κάψει σε 20 το πολύ βολές (πάσες – καψίματα). Αν σε μία βολή γίνει φάουλ, προτού η βολή σκάσει κάτω, η βολή θεωρείται άκυρη (δε μετράει). Αν ο παίκτης δεν καεί σε 20 βολές, τότε νικάει η ομάδα του, διαφορετικά νικάει η ομάδα που τον έκαψε. Σε περίπτωση που ο τελευταίος ζωντανός παίκτης πιάσει μήλο, τότε όλοι οι καμένοι παίκτες της ομάδας μπαίνουν μέσα (στη θέση 1), ο προπονητής ορίζει εκ νέου αρχικό κατάσκοπο (για τη θέση 2) και η ομάδα ανακτά το δικαίωμα των αλλαγών.

Η ποινή της αντικατάστασης
Ως αντικατάσταση ορίζεται μία αυστηρή ποινή που επιβάλλεται σε περίπτωση παραβίασης των παρακάτω απαγορεύσεων. Ο διαιτητής σφυρίζει, ο τιμωρούμενος παίκτης αντικαθίσταται από κάποιο παιδί της ομάδας του και δεν μπορεί να ξαναπαίξει στο τρέχον σετ, ενώ η μπάλα δίνεται στην αντίπαλη ομάδα (θέση 1). Το παιχνίδι συνεχίζεται με σφύριγμα του διαιτητή. Γενικά, ο διαιτητής προειδοποιεί έναν παίκτη πριν τον αντικαταστήσει και κατευθύνει (με την βοήθεια των προπονητών) το παιχνίδι ώστε να αποφευχθούν τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις.

Απαγορεύεται να περιμένει κάποιος παίκτης να τον κάψουν οι αντίπαλοι παραμένοντας στα όρια της διαχωριστικής γραμμής και περιορίζοντας το πεδίο βολής των αντιπάλων. Επίσης, απαγορεύεται μία ομάδα να ανταλλάξει πάνω από 10 πάσες χωρίς να επιχειρήσει ενδιάμεσα κάψιμο. Ακόμη, απαγορεύεται μία ομάδα να δώσει την μπάλα εκούσια στην άλλη ομάδα (με φάουλ ή απλά «σερβίροντας» τη μπάλα) πάνω από 3 συνεχόμενες φορές, όπως και να καθυστερεί προκλητικά (π.χ. κρατάει την μπάλα για πολλή ώρα ακίνητη).

Τέλος, αν ο διαιτητής παρατηρήσει ανάρμοστη συμπεριφορά (π.χ. χτύπημα, λεξούλες…), διατάζει την άμεση αντικατάσταση του παίκτη και το παιχνίδι συνεχίζεται με το σφύριγμά του (στην περίπτωση αυτή ενημερώνεται απαραιτήτως και το αρχηγείο για το παράπτωμα).

Βαθμολόγηση στο πρωτάθλημα
Στο επόμενο σετ οι ομάδες αλλάζουν περιοχές και επιλέγονται νέες επτάδες και κατάσκοποι. Η μπάλα πηγαίνει αρχικά στον κατάσκοπο της ομάδας που δεν πήρε τη μπάλα στο προηγούμενο σετ. Αν μία ομάδα κερδίσει δύο σετ, λήγει το παιχνίδι. Ο συνολικός χρόνος κάθε αγώνα είναι προκαθορισμένος και δίνεται από το αρχηγείο στο διαιτητή. Αν το τελευταίο σετ δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και έχει μείνει ένας ζωντανός παίκτης σε κάποια ομάδα, το σετ συνεχίζεται. Αν δεν υπάρχει ομάδα με μόνο ένα ζωντανό παίκτη, κατοχυρώνεται στην ομάδα με τους περισσότερους ζωντανούς παίκτες (εφόσον έχει κάψει τουλάχιστον τρεις αντιπάλους, αλλιώς το σετ θεωρείται άκυρο). Οι ομάδες βαθμολογούνται, ανάλογα με το αποτέλεσμα του αγώνα, όπως και στο ποδόσφαιρο (νίκη 3 πόντους, ισοπαλία 1, ήττα 0).

Παρακάτω μπορείτε να μεταφορτώσετε τους κανόνες του παιχνιδιού

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (4 ψήφοι, μέσος όρος: 5.00 από 5)
Loading...