© Το παιχνίδι δημιούργησαν και έπαιξαν για πρώτη φορά οι κατασκηνωτές και τα στελέχη της Κατασκηνώσεως του Λυκείου των «Χαρούμενων Αγωνιστών» Αθηνών στο Αθαμάνιο, τον Αύγουστο του 2009! Περισσότερες πληροφορίες στο σχόλιο στο τέλος του άρθρου!

 

ΥΛΙΚΑ

α) Καρτέλες παιχνιδιού του δάσους (διπλάσιες τουλάχιστον από τον αριθμό των παικτών)

β) Κάρτες στρατηγικής

γ) 2 Σημαίες

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Χωρίζουμε την κατασκήνωση σε δύο ομάδες και ορίζουμε αρχηγό για την καθεμία (Καλό είναι αρχηγός της κάθε ομάδας να είναι στέλεχος).

Ο κάθε παίκτης λαμβάνει μία καρτέλα παιχνιδιού δάσους και ένα βαθμό στρατηγικής.

Ορίζουμε δύο σημεία της κατασκηνώσεως ως «νοσοκομεία» των δύο ομάδων με υπεύθυνους, στελέχη που δε συμμετέχουν στο παιχνίδι.

Ορίζουμε και ένα τρίτο χώρο ως «νεκροταφείο» όπου πηγαίνουν οι «νεκροί» και των δύο ομάδων.

Η σημαία της κάθε ομάδας είναι πάνινη (δεν είναι παίχτης) που τοποθετείται σε σημείο ορατό σε Την τοποθέτηση των σημαιών εγκρίνει ο αρχηγός ή τουλάχιστον το ίδιο στέλεχος, ώστε να εξασφαλιστεί ίδιος βαθμός δυσκολίας ως προς την ανεύρεση και προσέγγιση της σημαίας της κάθε ομάδας.

 

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Το παιχνίδι αρχίζει με το χτύπημα της καμπάνας ή το άκουσμα της σφυρίχτρας. Οι παίκτες των δύο ομάδων φέρουν στο μέτωπο μία καρτέλα παιχνιδιού δάσους και στην τσέπη τους την άλλη καρτέλα με αριθμό και το βαθμό (καρτέλα στρατηγικής), και επιτίθενται βάσει του σχεδίου που έχει ορίσει ο αρχηγός της ομάδας.

Όταν οι παίκτες βρεθούν αντιμέτωποι, πραγματοποιούνται μονομαχίες. Όπως και στο παιχνίδι του δάσους οι παίκτες προσπαθούν να βρουν τον αριθμό του αντιπάλου. Εφόσον  ο επιτιθέμενος βρει το σωστό αριθμό, οι δύο παίκτες αφαιρούν από τα μέτωπά τους τις καρτέλες τους. Ο επιτιθέμενος πλησιάζει τον αμυνόμενο και επιδεικνύει ο ένας στον άλλον το βαθμό στρατηγικής. Ο γενικός κανόνας είναι ότι ο μεγαλύτερος βαθμός νικάει το μικρότερο.

Προσοχή:  Απαγορεύεται  να παρακολουθήσει τρίτος αυτή τη διαδικασία.

Υπενθυμίζουμε κάποιες ειδικές περιπτώσεις:

Α) Ο καταπέλτης (βόμβα) δεν επιτίθεται. Τραυματίζει τους πάντες εκτός των ανιχνευτών και τραυματίζεται μόνο από το σαμποτέρ. Δεν μπορεί να πάρει τη σημαία.

Β) Ο κατάσκοπος τραυματίζεται από όλους εκτός των ανιχνευτών, και τραυματίζει μόνο το στρατάρχη στην περίπτωση που ο κατάσκοπος κάνει την επίθεση.

Γ) Οι ανιχνευτές δε σκοτώνονται. Φέρουν στο μέτωπο καρτέλα με την επωνυμία «ανιχνευτής». Σκοπός τους είναι να μαθαίνουν την ιδιότητα οποιουδήποτε αντίπαλου παίχτη και να τη γνωστοποιούν στους συμπαίκτες τους. Δεν απαιτείται η εύρεση του αντίπαλου αριθμού. Αρκεί η εκδήλωση βούλησης επίδειξης του αντίπαλου βαθμού με προσφώνηση του ονόματος ή επωνύμου του αντιπάλου (π.χ. «Γιώργο δείξε μου τι είσαι!»). Για να πιστοποιήσουν ότι είναι ανιχνευτές πρέπει να επιδείξουν την κάρτα τους στον αντίπαλο. Ο ιδιαίτερα νευραλγικός τους ρόλος, απαιτεί τη διαρκή, άμεση και ομαλή συνεργασία με την ομάδα τους. Δεν μπορούν να πάρουν τη σημαία.

Δ) Σε περίπτωση ισόβαθμων τραυματίζει ο επιτιθέμενος με αποτέλεσμα ο αμυνόμενος να μεταφερθεί στο νοσοκομείο.

Τον «τραυματισμένο» παραδίδει ο νικητής της μονομαχίας στον πλησιέστερο ομαδάρχη – επόπτη του παιχνιδιού, στον οποίο ο τραυματίας παραδίδει το βαθμό της στρατηγικής. Στη συνέχεια ο τραυματίας είναι αναγκασμένος να τρέξει στο νοσοκομείο παραμένοντας εκεί υπό την εποπτεία του υπευθύνου του «νοσοκομείου» για 5′. Εκεί ο παίχτης παραδίδει την καρτέλα με τον αριθμό απ’ το παιχνίδι του δάσους και μετά τη λήξη της ποινής λαμβάνει ένα διαφορετικό αριθμό στερούμενος όμως, έτσι το βαθμό που είχε πριν τον τραυματισμό του. Συνεπώς, σε οποιαδήποτε μεταγενέστερη μονομαχία τραυματίζεται για δεύτερη φορά και βγαίνει οριστικά εκτός παιχνιδιού. Μεταβαίνει πλέον στο «νεκροταφείο» και όχι στο «νοσοκομείο» που είχε μεταφερθεί την προηγούμενη φορά. Μοναδικός δηλαδή σκοπός του τραυματισμένου παίχτη είναι να πάρει την αντίπαλη σημαία χωρίς να τον προκαλέσει στο μεταξύ κανείς σε μονομαχία ή έστω να ταλαιπωρεί την αντίπαλη άμυνα με κινήσεις αντιπερισπασμού.

Προσοχή: Οι τραυματισμένοι που θα μεταβαίνουν στο «νοσοκομείο», δεν επιτρέπεται να ανακοινώνουν στους συμπαίκτες τους τον βαθμό του αντιπάλου με τον οποίο μονομάχησαν, πριν φθάσουν στο «νοσοκομείο». Ειδάλλως θα αποβάλλονται απ’ το παιχνίδι.

Όσον αφορά την κίνηση και την προφύλαξη των παιχτών, ισχύουν οι κανόνες του παιχνιδιού του δάσους. Δηλαδή, δεν επιτρέπονται, με ποινή αποβολής απ’ το παιχνίδι, τα τανκς, η απόκρυψη του αριθμού με οποιοδήποτε κινητό και τεχνητό μέσο, η μετατόπιση της θέσης της καρτέλας με τον αριθμό. Επιπλέον, ο κάθε παίχτης έχει δικαίωμα να φωνάξει μέχρι 3 φορές τον αντίπαλο αριθμό. Στο επόμενο λανθασμένο νούμερο αποβάλλεται απ’ το παιχνίδι.

Νικήτρια είναι η ομάδα που θα παραδώσει τη σημαία της αντίπαλης ομάδας στον αρχηγό της κατασκηνώσεως ή αν δεν καταφέρει καμία ομάδα να πάρει την αντίπαλη σημαία στη λήξη του χρόνου, αυτή που θα έχει τους λιγότερους τραυματισμένους παίχτες. Στην πρώτη περίπτωση η ομάδα κερδίζει 2 βαθμούς, ενώ στη δεύτερη 1. Μέχρι να παραδώσει τη σημαία στον αρχηγό ο παίκτης μπορεί να χτυπηθεί. Αν χάσει, τη σημαία την παίρνει ο κερδισμένος της μονομαχίας και την επιστρέφει στο αρχικό σημείο που είχε τοποθετηθεί.

 

Για να κατεβάσετε τις κάρτες που θα σας χρειαστούν για το παιχνίδι, κάντε κλικ στο πεδίο “Μεταφόρτωση αρχείου” παρακάτω (εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι αντίστοιχες κάρτες του παιχνιδιού Stratego live):

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (2 ψήφοι, μέσος όρος: 5.00 από 5)
Loading...

One Comment

  1. Συναθλούντες 25 October 2014 at 18:58

    © Το παιχνίδι δημιούργησαν και έπαιξαν για πρώτη φορά οι κατασκηνωτές και τα στελέχη της Κατασκηνώσεως του Λυκείου των «Χαρούμενων Αγωνιστών» Αθηνών στο Αθαμάνιο, τον Αύγουστο του 2009!

    Το πρωτότυπο παιχνίδι -με την ονομασία “Στρατηγική του δάσους” ή “Forego”- έχει τις εξής διαφορές με το παραπάνω:

    – Οι ανιχνευτές παίζουν με τους ίδιους κανόνες με τους υπόλοιπους παίχτες. Πρέπει πρώτα να βρουν τον αριθμό και μετά να δουν τον βαθμό του αντιπάλου. Ακόμα, μπορούν να πάρουν κανονικά την σημαία των αντιπάλων.

    – Όλοι οι τραυματισμένοι, αφού μεταβούν στο νοσοκομείο, φεύγουν από κει με μια καρτέλα παιχνιδιού του δάσους στο κεφάλι και τον βαθμό του “πληροφοριοδότη” στην τσέπη.

    – Ο “πληροφοριοδότης” μπορεί να χτυπήσει όποιον θέλει προκειμένου να μάθει τον βαθμό του και να τον αναγγείλει στους συμπαίχτες του. Χτυπάει πάλι με τον γνωστό τρόπο: πρέπει να βρει τον αριθμό και μετά να δει τον βαθμό. Αν, όμως, χτυπηθεί από οποιονδήποτε, βγαίνει οριστικά εκτός παιχνιδιού. Ακόμα, ο πληροφοριοδότης δεν έχει δικαίωμα να πάρει την σημαία.

Leave A Comment