Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!

Προετοιμασία

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες (τουλάχιστον). Στην καθεμιά δίνουμε 2 αντίτυπα του αρχείου ABC123.pdf (μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας στο τέλος του άρθρου το “Μεταφόρτωση αρχείου”), το οποίο περιλαμβάνει μια φορά την αλφαβήτα και μια φορά όλους τους αριθμούς από το 0 έως το 9. Φροντίζουμε, φυσικά, να έχουμε κόψει τα τετραγωνάκια. Κηρύσσουμε την έναρξη του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι

Ζητούμε από τις δύο ομάδες να κατασκευάσουν ό,τι αριθμούς ή λέξεις τους ζητήσουμε.

1) Με αριθμούς
Για παράδειγμα, τους ζητούμε να σηκώσουν αριθμούς που το άθροισμά τους να κάνει 83. Προσοχή: οι αριθμοί που τους έχουμε μοιράσει έχουν ανώτατο άθροισμα ίσο με 90. Εναλλακτικά, μπορούμε να ζητήσουμε να σηκώσουν στη σειρά τα ψηφία πχ του αριθμού 153 (δηλαδή να κρατούν σε τέτοια σειρά το 1, το 5 και το 3 ώστε να βλέπει ο ομαδάρχης 153). Στη δεύτερη αυτή
περίπτωση, μπορούμε να ζητήσουμε όσο μεγάλους θετικούς αριθμούς θέλουμε.

2) Με λέξεις
Εδώ έχουμε πολλές επιλογές. Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να σηκώσουν ψηλά τα γράμματα που αποτελούν μια λέξη (πχ για τη λέξη ΓΑΤΑ να σηκώσουν τα Γ,Α,Τ-μία φορά το Α!). Επίσης, μπορούμε να ζητήσουμε να κατασκευάσουν τη λέξη που θα τους πούμε
εμείς: πχ ΓΑΤΑ, ΨΥΧΗ, ΤΥΡΙ, ΔΙΑΘΕΣΗ, …
Σε πιο ανεβασμένο επίπεδο, περιγράφουμε τη λέξη και τα παιδιά πρέπει αφενός να τη βρουν και αφετέρου να την κατασκευάσουν πχ “το αντίθετο του πολέμου” και τα παιδιά πρέπει να γράψουν ΕΙΡΗΝΗ.
Ακόμα πιο δύσκολο είναι να ζητήσουμε να φτιάξουν μια ολόκληρη φράση ή ακόμα και πρόταση, την οποία θα τους πούμε εμείς (στο δυσκολότερο επίπεδο, πρέπει να δημιουργήσουν τα ίδια πρόταση). Ενδεικτικές προτάσεις:

ΧΘΕΣ ΤΟ ΠΡΩΙ ΗΤΑΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

ΠΟΥ ΠΑΤΕ ΤΩΡΑ

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΡΥΟ

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!: Οι λέξεις και οι προτάσεις που τους δίνουμε πρέπει να περιέχουν το πολύ 2 φορές ένα γράμμα, αφού τα παιδιά δεν έχουν παραπάνω. Για παράδειγμα, δεν μπορούν να κατασκευάσουν τη λέξη ΠΑΤΑΤΑ, αφού τους έχουμε μοιράσει μόνο 2 φορές την αλφαβήτα.

Ποιος είναι ο νικητής;
Σε κάθε λέξη ή αριθμό κλπ που ζητάμε, η ομάδα εκείνη που θα το κατασκευάσει σωστά πρώτη, κερδίζει ένα βαθμό. Μετά από ορισμένους γύρους του παιχνιδιού, μετράμε τους βαθμούς και αυτή που έχει τους περισσότερους είναι η νικήτρια.

Βελτιώσεις

Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να μπορεί ο ομαδάρχης να αυτοσχεδιάσει πάνω στο τι θα ζητήσει από τα παιδιά. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα δύο κενά τετραγωνάκια που υπάρχουν στην τρίτη σελίδα του αρχείου pdf μπορούν να χρησιμοποιηθούν για σημεία στίξης και ο ομαδάρχης να τα απαιτήσει μέσα στις προτάσεις.
Επίσης, καλό θα ήταν ο ομαδάρχης να έχει κατασκευάσει με χαρτόνι ένα “πίνακα” (όπως είναι αυτός που έχουν οι παίκτες του επιτραπεζίου Scrabble) για κάθε ομάδα, ώστε τα παιδιά να φτιάχνουν τη λέξη εκεί πάνω.

Σχόλια

Θέλει λίγη προσοχή ο χωρισμός των ομάδων-μην μπουν όλοι οι μεγάλοι και έξυπνοι μαζί. Επίσης, να απαιτήσουμε όλα τα παιδιά να σηκώνουν καρτελάκι με γράμμα, όταν είναι μεγάλη η λέξη, και όχι να τα παίρνουν μόνο οι δυο τρεις ζωηροί της κάθε ομάδα.Επίσης, είναι κατάλληλο για κάθε ηλικία.

Κατεβάστε (κάνοντας κλικ στο “Μεταφόρτωση αρχείου” παρακάτω) το αρχείο με την αλφαβήτα και του αριθμούς:

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (3 ψήφοι, μέσος όρος: 4.67 από 5)
Loading...