Tό θέμα

Tό σπουδαιότερο τμῆμα του κατηχητικου εἶναι τό θέμα. Ὁ κατηχητής δέν πρέπει νά ἀφήνει, λοιπόν, τό Σάββατο ἤ πολύ πε­ρισσότερο τήν Kυ­ριακή τό πρωί, γιά νά τό ἑτοιμάσει. Στήν διάρκεια τῆς ἑβδομάδος ἐκτός ἀπό τήν προσευχή μέ συγκεκριμένο πλέον α­­ἴτη­μα τό φωτισμό γιά τήν κατανόηση καί ἀπόφαση ἐφαρμογῆς τοῦ συγκεκριμένου θέματος, σέ κάποια ἤ κάποιες ἐλεύθερες ὧρες ὁ κατηχητής σκέπτεται πῶς θά τό παρουσιάσει, γιά νά εἶναι κατάλληλο στήν ἡλικία τῶν παιδιῶν, στήν ψυχολογία τους. Πῶς θά κεν­τρίσει τό ἐνδιαφέρον τους. Πῶς θά τούς βοηθήσει νά καταλάβουν ὅτι ἀξίζει νά ἀγωνισθοῦν γι’ αὐτό. Στήν προετοιμασία τοῦ κατηχητῆ βοηθάει ­ἴσως καί ἕνα σχετικό βι­βλίο ἤ ἄρθρο ἀπό κάποιο περιοδικό ἤ ἀκόμη κάποιο γεγονός ἀπ’ τή ζωή, πού ἔπεσε παλαιότερα ἤ καί πρόσφατα στήν ἀντίληψή του. Kαλό εἶναι νά χρησιμοποιοῦμε γεγονότα ἤ πε­­ριστατικά ἐκ τοῦ φυσικοῦ. Ἐπίσης τά πα­ρα­δείγματά μας καί τά ἐπιχειρήματά μας ἄς εἶναι ὅσο τό δυνατόν μέσα στά δικά τους πλαίσια. Ἔ­τσι τά παιδιά κεντρίζονται πρός μί­μη­ση, γιατί λένε: «Ἐφ’ ὅ­σον αὐτός πού ἔχει ­δια γνωρίσματα μέ μένα, περιβάλλον, ἐποχή, ἡλικία, κατόρθωσε νά πε­τύ­χει αὐτό ἤ ἐκεῖνο, ἄρα μπορῶ κι ἐγώ». Ἄς εἶναι, εἰ δυνατόν, σύγ­χρονα. Γι’ αὐτό κι ἕνα ἀπό τά προσόντα τοῦ κατηχητῆ εἶναι ἡ παρατηρητικότητα.

Kατά τό τέλος, λοιπόν, τῆς ἑβδομάδος ὁ κατηχητής συγ­κεν­τρώνεται μιά ἥσυχη ὤρα, ταξινομεῖ καί ξεδιαλύνει ὅλα τά στοιχεῖα πού μάζεψε. Φτιάχνει ἐπίσης ὁ κατηχητής καί μέ τήν βοήθεια τοῦ βοηθήματος τίς σημειώσεις του.

Πρέπει ἀκόμη νά προσεχθεῖ ὤστε τό θέμα νά εἶναι εὐχάριστο, ἑλκυστικό ἀλλά καί μέσα στήν ἱεροπρέπεια πού ἐπιβάλλει ἡ παρουσία τοῦ Kυρίου, πρακτικό καί μέσα στά χρονικά πλαίσια. Δηλαδή στό δημοτικό 20-25΄, στό γυμνάσιο περίπου 30΄ καί στό λύκειο 30-40΄. Πάντως ποτέ δέν πρέπει νά λέγονται πολλά. Kατά τό δυνατόν λίγα καί δυνατά.

Προσαρμοσμένο απόσπασμα από το Εγκόλπιο Ομαδαρχών των «Χαρούμενων Αγωνιστών», τεύχ. Α’, σσ. 40-42

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (4 ψήφοι, μέσος όρος: 4,75 από 5)
Loading...