Ένας πρωτότυπος κι ωφέλιμος διαγωνισμός
με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να διαβάσουν Αγία Γραφή.
Πώς οργανώνεται;
Σε κλίμα ενθουσιασμού ανακοινώνεται από την πρώτη μέρα της κατασκήνωσης στα παιδιά ότι θα διεξαχθεί Διαγωνισμός Αγίας Γραφής, διευκρινίζοντας τους την ημέρα έναρξης της α΄ φάσης του. Ο υπεύθυνος χωρίζει τις ομάδες σε γκρουπ (π.χ η 1η και 2η ομάδα σχηματίζουν το πρώτο γκρουπ και θα διαγωνιστούν μαζί στην ίδια ύλη. Παρομοίως σχηματίζονται και τα υπόλοιπα γκρουπ). Το κάθε γκρουπ έχει διαφορετική ύλη μελέτης. Ο/Η ομαδάρχης/-ισσα μοιράζει ισόποσα την ύλης της ομάδας του/της σε μικρότερα χωρία και αναθέτει σε κάθε παιδί να μελετήσει και να κατέχει ένα συγκεκριμένο χωρίο. Συνήθως αναλογεί στο κάθε παιδί 1-2 σελίδες. Η ανάγνωση είναι έτσι ατομική και γίνεται συνήθως την ώρα της μεσημεριανής ξεκούρασης.
Υλικά και μέσα διεξαγωγής;
- Υπολογιστής, προβολέας και επιφάνεια προβολής
- Διαφάνειες του διαγωνισμού (powerpoint)- διατίθενται παρακάτω.
- Εκφωνητής των ερωτήσεων
- Χειριστής στον υπολογιστή όπου θα καταγράφει το σκορ.
Πώς παίζεται;
Καθώς φθάσει η μέρα που ορίστηκε και αφού σε όλο αυτό το διάστημα οι ομαδάρχες/ισσες παρότρυναν τα παιδιά σε μελέτη, διεξάγεται η α’ φάση του διαγωνισμού. Οι δύο ομάδες του πρώτου γκρουπ που συναγωνίζονται έχουν ορίσει από έναν εκπρόσωπο-μέλος της ομάδας τους. Ο εκπρόσωπος κρατά ένα κουδουνάκι και το χτυπά κάθε φορά που η ομάδα του κατέχει την απάντηση. Εναλλακτικά αντί για κουδουνάκι οι εκπρόσωποι μπορούν να σηκώνουν το χέρι τους.
Σε κάθε ερώτηση, αφού την διαβάσει ο εκφωνητής, και αφού η κάθε ομάδα συζητήσει μεταξύ της χαμηλοφώνως, χτυπά ανάλογα ο εκπρόσωπος το κουδουνάκι. Αν χτυπήσει μόνο η μία ομάδα δίνει την απάντησή της ο εκπρόσωπος εκφώνως και δυνατά. Αν χτυπήσουν και οι δύο ομάδες, απαντάνε χαμηλόφωνα (π.χ. στο αφτί του εκφωνητή) ή γραπτά. Σε κάθε φάση νικά η ομάδα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες σωστές απαντήσεις.
Σχόλια – Παρατηρήσεις:
Καλό θα είναι στο τέλος του διαγωνισμού να επιβραβευθεί με κάποιο τρόπο η νικήτρια ομάδα. Οι ομάδες να αποκλείονται όσο το δυνατόν όχι άμεσα (π.χ. να διεξάγεται ο διαγωνισμός ως πρωτάθλημα όπου θα προκρίνονται οι ομάδες με τους περισσότερους πόντους) ώστε να μη σταματήσουν τη μελέτη της Αγίας Γραφής τα παιδιά των χαμένων ομάδων απ’την πρώτη τους ήττα.
Κατεβάστε (κάνοντας κλικ στο “Μεταφόρτωση αρχείου” παρακάτω) τις προβολές και το υπόλοιπο υλικό: