Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!
Ένας πρωτότυπος κι ωφέλιμος διαγωνισμός
με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να διαβάσουν Αγία Γραφή.
Πώς οργανώνεται;
Σε κλίμα ενθουσιασμού ανακοινώνεται από την πρώτη μέρα της κατασκήνωσης στα παιδιά ότι θα διεξαχθεί Διαγωνισμός Αγίας Γραφής, διευκρινίζοντας τους την ημέρα έναρξης της α΄ φάσης του. Ο υπεύθυνος χωρίζει τις ομάδες σε γκρουπ (π.χ η 1η και 2η ομάδα σχηματίζουν το πρώτο γκρουπ και θα διαγωνιστούν μαζί στην ίδια ύλη. Παρομοίως σχηματίζονται και τα υπόλοιπα γκρουπ). Το κάθε γκρουπ έχει διαφορετική ύλη μελέτης. Ο/Η ομαδάρχης/-ισσα μοιράζει ισόποσα την ύλης της ομάδας του/της σε μικρότερα χωρία και αναθέτει σε κάθε παιδί να μελετήσει και να κατέχει ένα συγκεκριμένο χωρίο. Συνήθως αναλογεί στο κάθε παιδί 1-2 σελίδες. Η ανάγνωση είναι έτσι ατομική και γίνεται συνήθως την ώρα της μεσημεριανής ξεκούρασης.
Υλικά και μέσα διεξαγωγής;
- Υπολογιστής, προβολέας και επιφάνεια προβολής
- Διαφάνειες του διαγωνισμού (powerpoint)- διατίθενται παρακάτω.
- Εκφωνητής των ερωτήσεων
- Χειριστής στον υπολογιστή όπου θα καταγράφει το σκορ.
Πώς παίζεται;
Καθώς φθάσει η μέρα που ορίστηκε και αφού σε όλο αυτό το διάστημα οι ομαδάρχες/ισσες παρότρυναν τα παιδιά σε μελέτη, διεξάγεται η α’ φάση του διαγωνισμού. Οι δύο ομάδες του πρώτου γκρουπ που συναγωνίζονται έχουν ορίσει από έναν εκπρόσωπο-μέλος της ομάδας τους. Ο εκπρόσωπος κρατά ένα κουδουνάκι και το χτυπά κάθε φορά που η ομάδα του κατέχει την απάντηση. Εναλλακτικά αντί για κουδουνάκι οι εκπρόσωποι μπορούν να σηκώνουν το χέρι τους.
Σε κάθε ερώτηση, αφού την διαβάσει ο εκφωνητής, και αφού η κάθε ομάδα συζητήσει μεταξύ της χαμηλοφώνως, χτυπά ανάλογα ο εκπρόσωπος το κουδουνάκι. Αν χτυπήσει μόνο η μία ομάδα δίνει την απάντησή της ο εκπρόσωπος εκφώνως και δυνατά. Αν χτυπήσουν και οι δύο ομάδες, απαντάνε χαμηλόφωνα (π.χ. στο αφτί του εκφωνητή) ή γραπτά. Σε κάθε φάση νικά η ομάδα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες σωστές απαντήσεις.
Σχόλια – Παρατηρήσεις:
Καλό θα είναι στο τέλος του διαγωνισμού να επιβραβευθεί με κάποιο τρόπο η νικήτρια ομάδα. Οι ομάδες να αποκλείονται όσο το δυνατόν όχι άμεσα (π.χ. να διεξάγεται ο διαγωνισμός ως πρωτάθλημα όπου θα προκρίνονται οι ομάδες με τους περισσότερους πόντους) ώστε να μη σταματήσουν τη μελέτη της Αγίας Γραφής τα παιδιά των χαμένων ομάδων απ’την πρώτη τους ήττα.
Κατεβάστε (κάνοντας κλικ στο “Μεταφόρτωση αρχείου” παρακάτω) τις προβολές και το υπόλοιπο υλικό:
2 Comments
Αφήστε ένα σχόλιο
You must be logged in to post a comment.
Συγχαρητήρια. Εξαιρετική δουλειά…!
Κατά την γνώμη μου πρόκειται για έναν πολύ πρωτότυπο, παιδαγωγικό και συνάμα ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες απαιτήσεις των παιδιών Διαγωνισμό Αγίας Γραφής.
Νομίζω θα είχε αξία, να αναφέρετε μια αξολόγηση σχετικά με το αν είχε συμμετοχή και γενικότερα πως ανταποκρίθηκαν τα παιδιά, καθώς και σημεία που πιθανόν θα μπορούσαν να διορθωθούν για να καλυτερεύσει.
π.χ. Πιθανολογώ πως 10 ερωτήσεις για τον τελικό μάλλον δεν θα ήταν αρκετές… Αλλά αυτό εσείς το γνωρίζετε!
Και πάλι συγχαρητήρια και μακάρι τέτοιες ωραίες δημιουργίες να δημοσιοποιούνται σε αυτό τον ωραίο χώρο, για να αξιοποιούνται και από άλλους.
Καλή δύναμη. Χαίρετε!!!
Με τη σωστή καθοδήγηση των ομαδαρχών και με τη συνεχή παρότρυνσή τους προς τα παιδιά να διαβάζουν καθημερινά μερικούς στίχους (συνήθως την ώρα του σιωπητηρίου), η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική. Μεγάλο μέρος της σωστής διοργάνωσης οφείλεται και στην παρουσίαση του παιχνιδιού. Ζητήσαμε από τα παιδιά να φορέσουν τα καλά τους τα ρούχα, συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί στο αμφιθέατρο της κατασκήνωσης αμέσως μετά το βραδινό φαγητό και σε ένα ευχάριστο και γιορτινό κλίμα, με καλεσμένες τις κυρίες της κουζίνας, τα παιδιά απαντούσαν με τη σειρά στις ερωτήσεις.
Η ώρα, το κλίμα αλλά και το μετάλλιο στην νικήτρια ομάδα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο να μην υποτιμήσουν τα παιδιά τον διαγωνισμό και τον θεωρήσουν “χάσιμο χρόνου”.
Το πρόγραμμα έκλεινε όπως πάντα με τη βραδινή προσευχή.
Αξίζει να το προσπαθήσουν όλες οι κατασκηνώσεις!