Πρόσωπο-Ζώο-Πράγμα

Πρόκειται για ένα πολύ γνωστό παιχνίδι. Μοιράζουμε στο κάθε παιδί από μια κόλλα Α4 προετοιμασμένη καταλλήλως για το παιχνίδι, δηλαδή να είναι γραμμένες οι κατηγορίες και να είναι χωρισμένα σε κουτιά για πιο εύκολο και ευθύ γράψιμο. Επίσης, δίνουμε σε κάθε παιδί και από ένα στιλό. Οι συνήθεις κατηγορίες του παιχνιδιού είναι: Πρόσωπο (ή Όνομα), Ζώο, Πράγμα (ή Αντικείμενο), Φυτό, Επάγγελμα, Πόλη (μερικές φορές αντί για πόλη έχουμε Χώρα ή και τα δύο).

Ο ομαδάρχης ξεκινά να λέει από μέσα του την αλφαβήτα σχετικά γρήγορα, λέγοντας, όμως, δυνατά το άλφα για να καταλάβουν τα παιδιά ότι ξεκίνησε. Ένα παιδί, ορισμένο από πριν, τον σταματά και αυτός αναφέρει σε ποιο γράμμα σταμάτησε (προφανώς αν τελειώσει η αλφαβήτα την ξεκινά πάλι από την αρχή χωρίς να προειδοποιήσει). Τα παιδιά πρέπει να συμπληρώσουν με μία μόνο λέξη κάθε κατηγορία του χαρτιού, ξεκινώντας τις λέξεις τους από το γράμμα που σταμάτησε ο ομαδάρχης. Το πρώτο παιδί που θα συμπληρώσει όλες τις κατηγορίες (ή μόλις συμπληρωθεί συγκεκριμένος χόνος που έχει ήδη συμφωνηθεί) φωνάζει “ΣΤΟΠ” και αμέσως σταματούν όλα τα παιδιά να γράφουν.

Τώρα ξεκινούν με την σειρά τα παιδιά να λένε τι έχουν γράψει στην πρώτη κατηγορία. Όσοι έχουν γράψει κάτι τελείως διαφορετικό από όλους τους άλλους παίρνουν 10 βαθμούς. Αν υπάρχουν 2 ή παραπάνω που έχουν γράψει την ίδια λέξη, τότε παίρνουν 5 βαθμούς, ενώ οι υπόλοιποι που έχουν διαφορετικό με αυτούς αλλά και μεταξύ τους, παίρνουν 10. Αν κάποιος δεν έχει γράψει καθόλου, παίρνει 0. Τέλος, αν υπάρχει μόνο ένας που έχει γράψει, παίρνει 20 βαθμούς. Προφανώς, όλα αυτά ισχύουν μόνο για έγκυρες λέξεις.

Αφού τελειώσουν με την πρώτη κατηγορία, συνεχίζουν με την δεύτερη κ.ο.κ.. Όταν τελειώσουν με όλες τις κατηγορίες, αθροίζει ο καθένας τους πόντους που πήρε σε κάθε κατηγορία και βγάζει το σκορ για το γράμμα, το οποίο σκορ γράφει σε ξεχωριστή στήλη στα δεξιά του χαρτιού.

Στη συνέχεια, ο ομαδάρχης, αφού ορίσει κάποιο διαφορετικό παιδί για να τον σταματήσει, ξεκινά και λέει πάλι την αλφαβήτα παραλείποντας όμως το γράμμα που έχει ήδη παιχτεί. Ομοίως συνεχίζεται το υπόλοιπο παιχνίδι.

Όταν παιχτεί συγκεκριμένος αριθμός γραμμάτων ή συμπληρωθεί συγκεκριμένος χρόνος (και στις δύο περιπτώσεις συμφωνημένος από πριν) τελειώνει το παιχνίδι. Αυτός που θα έχει την μεγαλύτερη συνολική βαθμολογία είναι ο νικητής.

Παραλλαγές

1. Μπορεί να παιχτεί και με ομάδες, προσέχοντας, όμως, να είναι κατά το δυνατόν ισοδύναμες.

2. Μπορούμε, αν θέλουμε, να μην συμπεριλάβουμε στην αλφαβήτα καθόλου κάποια “δύσκολα γράμματα”, όπως το ύψιλον, το ωμέγα, το ξι ή το ψι.

3. Μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά κενή σελίδα Α4, ή προετοιμασμένη μόνο με τα κουτιά, και να αποφασίσουμε μαζί με τα παιδιά κάποιες διαφορετικές κατηγορίες από τις συνηθισμένες. Για παράδειγμα, να βάλουμε ως κατηγορίες χρώματα, μάρκες αυτοκινήτων, μέρη του σώματος, μέσα μεταφοράς κ.ά.

 

Κατεβάστε (κάνοντας κλικ στο “Μεταφόρτωση αρχείου” παρακάτω) ένα Α4 προετοιμασμένο με τις γνωστές κατηγορίες:

Μόνο εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι χρήστες μπορούν να μεταφορτώνουν αρχεία!

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (1 ψήφοι, μέσος όρος: 5,00 από 5)
Loading...

Αφήστε μια απάντηση