Συνομιλίες με παιδιά – Μεταδίδοντας την πίστη

της Αδελφής Μαγδαληνής | έκδοση της Ι. Πατρ. και Σταυρ. Μονής Τιμίου Σταυρού, Έσσεξ Αγγλίας 2007

«…πολλοί μου ζήτησαν να γράψω περισσότερα για τις μεθόδους διδασκαλίας που ακολουθώ, καθώς και για τις ζωντανές συζητήσεις μου με τα παιδιά και τους νέους. Η ιδέα αυτή με φόβιζε κάπως, επειδή δεν έχω ποτέ διδαχθεί κάποια μέθοδο διδασκαλίας […]. Ο Αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος ήταν αυτός, που με έπεισε πως ό,τι έχω μοιραστεί με τα παιδιά θα μπορούσε να αποδειχθεί διαφωτιστικό και για άλλους. Θεώρησε ότι άξιζε τον κόπο να καταγραφούν μερικές από τις αρχές που αποτελούν έναυσμα για ένα χριστιανό δάσκαλο.»

Ένα βιβλίο βγαλμένο μέσα από την πείρα της αδελφής Μαγδαληνής της Ι. Μ. Τιμίου Σταυρού του Έσσεξ και την προτροπή-ευλογία του Γέροντα Σωφρόνιου. Θεολογικές και παιδαγωγικές νύξεις για τη μετάδοση της πίστης στα παιδιά, που ξεκινούν από πραγματικές συνομιλίες της αδελφής μαζί τους.

 

Περιεχόμενα

Ευχαριστίες 11
ΠΡΟΛΟΓΟΣ 13
Ενισχυτικός λόγος προς τους γονείς 18

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΤΟ ΘΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Εισαγωγή: Η ορθόδοξη θεολογία και τα παιδια μας 21
Συζητήσεις και σχόλια Σχέσεις πρόσωπο προς πρόσωπο με τον Θεό 31
Το παιδί συνδέεται με τον Χριστό 32
Η σχέση των παιδιών με τη Θεοτόκο 35
Η Αγία Τριάδα 38
Η Ενσάρκωση 43
Ο Ενσαρκωμενος Θεός έπαθε για μας 47
Ενθάρρυνση της προσωπικής προσευχής των παιδιών 50
Συναντώντας το παιδί στο προσωπικό του επίπεδο 62
«Μη αναγκαστικώς, αλλ’ εκουσίως» 64
«Τοις πάσι τα πάντα» 67
Ο Ιησούς Χριστός είναι το πρότυπο μας 70
Η καρδιά το πνευματικό κέντρο του προσώπου 74
Κάθε πρόσωπο είναι μοναδικό 77
Δείχνουμε προσωπική αγάπη 79
Η έγνοια του δασκάλου να μη βλάψει τις άλλες σχέσεις του παιδιού 81
Προσευχή για καθοδήγηση 84
Πραγματικός διάλογος με τα παιδια 86
Οι εντολές του Χριστού: Η πορεία προς το πρόσωπο 95
Διδάσκοντας την αγάπη 97
Μαθαίνοντας την αγάπη μετά από ανασφαλή παιδική ηλικία 101
Παγκόσμια αγάπη: η ένδειξη της υποστατικής ύπαρξης 106
Η υπομονή μας βοηθά να αναπτυχθούμε ως πρόσωπα 108
Αρρώστια και θάνατος των παιδιών 112
Μαθαίνοντας να ανθίστανται στους πειρασμούς 117
Εξομολόγηση αμαρτιών 121
Η Εκκλησία και ο «κόσμος τούτος» 125
«Ψυχολογική» και «οντολογική» αντίληψη του προσώπου. 135
Η χριστιανική αντίληψη της αυτοπεποίθησης 141
Ποιος είμαι; 148
Πρόσωπο και φύλο 151
Πειθαρχία και πρόσωπο 154
Περίληψη κεφαλαίου 167

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Εισαγωγή: Η έννοια της Παράδοσης 169
Συζητήσεις και σχόλια «Καινά και παλαιά» από το θησαυρό της Παραδόσεως
της Εκκλησίας 173
Διατυπώνοντας την παράδοση με λέξεις 175
Τα παιδια διδάσκουν το ένα το άλλο 178
Όταν δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε 182
«Εξηγώντας» ό,τι είναι μυστήριο 185
Εκκλησιαστική Ιστορία 187
Ύδωρ το ζων, όχι στάσιμα βαλτόνερα 191
Η Παράδοση έχει εφαρμογή σε κάθε κατάσταση 192
Δίνουμε χριστιανική ανατροφή ή «αφήνουμε το παιδί να αποφασίσει»; 195
Ο δάσκαλος, εκπρόσωπος της Παράδοσης 201
Αποφεύγοντας τα λάθη 203
Γνώση του Θεού: ο σκοπός της Παράδοσης 208
Η Εκκλησία: εκεί οπού ζει η Παράδοση 209
Παρουσιάζοντας την Αγία Γραφή 218
Παραδοσιακές προσευχές και προσωπική προσευχή 236
Παραδοσιακή λατρεία 238
Λειτουργική εμπειρία 241
Η ορθόδοξη λατρεία διδάσκει την παγκόσμια αλήθεια 244
Μυστήρια και γιορτές 251
Εισερχόμενοι στο λειτουργικό χρόνο 253
Οι άγιοι, ζωντανοί μάρτυρες της Παράδοσης 255
Οι εικόνες ως παιδαγωγικό εργαλείο 264
Θέωση και σύγχρονα παιδια 267
Η ζωή στον ουρανό 271
Η νίκη του Χριστού 274
Ο Χριστός ο Λυτρωτής μας 277
Η Κρίση του Θεού 284
«Πάλη προς τας αρχάς και προς τα εξουσίας» 287
Θαύματα χθες και σήμερα 290
Επιστήμη και θρησκεία 293
Συνάντηση με μη ορθόδοξες πεποιθήσεις 297
Μερικά ηθικά θέματα 303
Νηστεία 309
Οι γιορτές 317
Παράδοση και σχολείο 319
Ποιο σχολικό σύστημα; 328
Περίληψη του κεφαλαίου 331

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΝΕΩΝ
Εισαγωγή: Από τις ομιλίες στο κείμενο 335
Η Αγία Γραφή 338
Το κακό και ο πόνος 346
Η ορθόδοξη νεολαία στην Εκκλησία και στον κόσμο 368
Γυναίκες και άνδρες 381
Σχέσεις 418
Η Δημιουργία 424
Λειτουργικά άμφια 437
Εξομολόγηση 449
Για το θάνατο 460

ΕΠΙΛΟΓΟΣ 474

1 αστεράκι2 αστεράκια3 αστεράκια4 αστεράκια5 αστεράκια (5 ψήφοι, μέσος όρος: 4,20 από 5)
Loading...

Αφήστε μια απάντηση