- Νά σταθοῦμε μπροστά στούς ἐφήβους μας μέ αἴσθημα εὐθύνης. Νά τούς σεβαστοῦμε. Νά τούς τιμήσουμε. Χωρίς πιέσεις. ᾿Αλλά μέ τήν «πειθώ». Μέ τά ἐπιχειρήματα πού ὑπαγορεύει ἡ βαθιά μας ἀγάπη πρός αὐτά.
- «Δέν μᾶς ἐπιτρέπεται» νά κάνουμε λάθος στήν ἀγωγή τοῦ ἐφήβου. Πολλή προσοχή στίς φράσεις μας, στά λόγια μας, στίς κρίσεις μας, γιά νά μή τραυματίσουμε ποτέ τίς εὐαίσθητες ψυχές τους.
- Εἴμαστε «ἐπιστολή Χριστοῦ» πού «ἀναγινώσκεται» συνεχῶς ἀπό τά παιδιά. Εἴμαστε ἕνα ζωντανό Εὐαγγέλιο. ᾿Αγωνιζόμαστε νά εἶναι «ἡ καλύτερη ἔκδοσή του»;
- ῎Ας εἴμαστε ἕτοιμοι νά ζητήσουμε καί συγγνώμη, ἄν κάποτε κάνουμε λάθος…
- ῾Η ψυχική προσέγγιση τοῦ ἐφήβου δέν εἶναι θέμα ἡλικίας ἤ πτυχίου (γνώσεων) τοῦ ὁμαδάρχου. Εἶναι θέμα «ἀγαπώσης καρδίας».
- Νά ξεφύγουμε ἀπό τήν ἐγωκεντρική σκέψη: «Γιατί μοῦ συμπεριφέρεται ἔτσι αὐτό τό παιδί;».
- Νά καλλιεργήσουμε ὡς ὁμαδάρχες συναδελφικότητα καί χριστοκεντρικότητα. ῞Οταν τά παιδιά δοῦν αὐτά τά στοιχεῖα, εὔκολα μᾶς προσεγγίζουν. Χαίρονται. ᾿Αναπαύονται.
- ῾Ο Θεός εἶναι Αὐτός πού ἀρχίζει καί ὁλοκληρώνει τό θαῦμα τῆς ἀλλαγῆς σέ ἕναν ἔφηβο. ᾿Εμεῖς ἁπλῶς δανείζουμε κόπο καί ἐνθουσιασμό στό Χριστό διακονώντας στίς ὁμάδες.
- Τά παιδιά δέν εἶναι μαθηματικοί τύποι Χ+Ψ. ᾿Αλλά εἶναι Ψ+Χ, ψυ+χή=ψυχή! ῎Εχουν ψυχή.
- Στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν καί πιό πολύ τῶν ἐφήβων μήν αὐτοσχεδιάζουμε. Νά συμβουλευόμαστε ἐμπειροτέρους…
Δ. Μ., Ἐκπαιδευτικός