Χρησιμοποιώντας άσπρο-κόκκινες κορδέλες τροχαίας, δημιουργούμε ένα λαβύρινθο στην κατασκήνωση, στον οποίο υπάρχουν τόσες αφετηρίες όσες και οι ομάδες και πολλές διασταυρώσεις, αδιέξοδα και εμπόδια. Επίσης σε τόσα σημεία όσες και οι ομάδες τοποθετούμε από ένα τραπέζι, τα οποία αποτελούν τους Σταθμούς στη διαδρομή της ομάδας. Όλες οι ομάδες πρέπει να περάσουν από όλους τους Σταθμούς (με διαφορετική σειρά). Την κάθε ομάδα ακολουθεί και ένας ομαδάρχης, ο οποίος έχει μαζί του:
1. Ένα χαρτί με τη σειρά των σταθμών την οποία πρέπει να τηρήσει η ομάδα στην οποία είναι υπεύθυνος.
2. Φακέλους (τόσους όσοι και οι Σταθμοί) αριθμημένους, που περιέχουν τις εντολές, και τους οποίους (φακέλους) δίνει στα παιδιά έναν-έναν μόλις φθάνουν στο σταθμό (π.χ. στον 1ο σταθμό το φάκελο με το νούμερο 1). Τα παιδιά ανοίγουν το φάκελο, διαβάζουν την εντολή και προσπαθούν να την εκτελέσουν (π.χ. “σ’ αυτή τη δοκιμασία πρέπει να λύσετε όσο πιο γρήγορα μπορείτε το σταυρόλεξο που υπάρχει στο φάκελο”).
3. Ένα καλάθι με το υλικό που θα χρειαστούν τα παιδιά για να εκτελέσουν τις εντολές (π.χ νεροπίστολα, στυλό, χαρτί, μπαλάκια πινγκ-πονγκ κ.α.).
Οι εντολές πρέπει να εκτελούνται με την ίδια σειρά από όλες τις ομάδες (δηλαδή, για παράδειγμα, οι φάκελοι με το νούμερο 1 που έχουν οι συνοδοί ομαδάρχες πρέπει να έχουν όλοι την ίδια εντολή). Αυτό που αλλάζει είναι το μέρος που θα την εκτελέσει η κάθε ομάδα.
Για να εξασφαλίσουμε ότι τα παιδιά της κάθε ομάδας θα κινούνται όλα μαζί και για μεγαλύτερη δυσκολία, τα βάζουμε να πιαστούν μεταξύ τους ή τα περιστοιχίζουμε με ένα λάστιχο (για να υπάρχει ευλυγισία στην ομάδα). Μόλις μία ομάδα τελειώσει όλες τις εντολές, πρέπει να τερματίσει στην αφετηρία της και να φωνάξει δυνατά ότι τελείωσε, ώστε να ακουστεί στο αρχηγείο, όπου ο αρχηγός σημειώνει τη σειρά κατάταξης.